Betyg idag: 1 378 Besökare idag: 4 958

Originaltitel: Bruce Almighty
Regissör:Tom Shadyac
Utgivningsår:2003

Om Bruce den allsmäktige:

Efter en ovanligt besvärlig dag förbannar Bruce den Allsmäktige och ger honom skulden för allt som är fel i världen. Och den Allsmäktige är inte sen att uppmärksamma förbannelsen och att konfrontera Bruce. Han uppmanar honom att försöka göra ett bättre jobb själv och ger honom makten att genomföra detta.

Titel: Evan den allsmäktige
Regissör: Bobby Farrelly, Peter Farrelly
År: 2000
Genre: Komedi, Äventyr
Mina jag & Irene

Jim Carrey, Morgan Freeman, Jennifer Aniston, Philip Baker Hall, Catherine Bell, Lisa Ann Walter, Steve Carell, Nora Dunn, Eddie Jemison, Paul Satterfield, Mark Kiely, Sally Kirkland

Steve Koren, Mark O'Keefe, Steve Oedekerk

Drama, Komedi, Fantasy

Recension Bruce den allsmäktige

- JoeZ sätter betyg 3 och skriver:
Jim Carrey är tillbaka i denna komedi med en gnutta religion. Freeman spelar Gud och efter att Jims liv vänts upp och ner så vill Freeman att Jim ska ta över hans jobb ett tag. Jim har förlorat jobbet och har haft ett stort bråk med sin flickvän som spelas av den alltid vackra Jennifer Anistion. Tom Shadyac regisserar, han har tidigare gjort Forrest Gump, detta är dock långt ifrån lika bra. Tom...

Recension av Bruce den allsmäktige - Läs hela!

Diskussioner om Bruce den allsmäktige  (0 diskussioner)
Kommentarer om Bruce den allsmäktige (1016 st)
Rai (Anmäl)   04:34 15/2
Förfärligt usel!!!
Solidus (Anmäl)   10/12 2016
Intressant idé som resulterar i en kul komedi med roliga inslag. Den kristna propagandan drar dock ner betyget.
Stygga-Vargen (Anmäl)   16/10 2016
En bra, rolig och underhållande komedi med bra skådespelare. Tycker dock att uppföljaren är bättre.
Brouhaha (Anmäl)   11/3 2016
Hehe, 2003. Då visste minsann ingen vem Steve Carell var. Nu vet alla att han var med i den där amerikanska remaken av den fullkomligt briljanta TV-serien "The Office". Så tiderna har förändrats. I övrigt en ganska kul film. Får dock minus för superslapstick men plus för sexismen.
Sunken25 (Anmäl)   5/1 2016
Jim Carrey, Morgan Freeman och en Steve Carell som levererar en av de roligaste scenerna på 2000-talet. Enough said! 7.1/10
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Bruce den allsmäktige