Brudens bäste man

Originaltitel: Made of Honor
Regissör:Paul Weiland
Utgivningsår:2008

Om Brudens bäste man:

Tom och Hannah har varit goda vänner i 10 år. När Hannah har förlovat sig frågar hon om Tom vill vara "brudtärna" vid hennes bröllop. Han svarar motvilligt ja då han hoppas kunna stoppa vigseln och vinna hennes hjärta.

Titel: 27 Dresses
Originaltitel: Sweet Home Alabama
Regissör: Andy Tennant
År: 2002
Sweet Home Alabama

Patrick Dempsey, Michelle Monaghan, Kevin McKidd, Kadeem Hardison, Chris Messina, Richmond Arquette, Busy Philipps, Sydney Pollack, Beau Garrett, Whitney Cummings, Emily Nelson, Kathleen Quinlan, Selma Stern, James Sikking, Kevin Sussman

Adam Sztykiel, Deborah Kaplan, Harry Elfont

Komedi, Romantik

Made of Honour

USA, Storbritannien

Recension Brudens bäste man

- blue velvet sätter betyg 1 och skriver:
Vad Weiland saknar i sin regi är rytmik och timing. Karaktärernas replikerande kontra agerande och handlande smälter inte alls in i varandra, vilket gör att när det väl ska bli roligt så försvinner humorn bort i intet. Endast en gång drog jag lite på mungipan, och det är när Colins skotska faster försöker föra en konversation med den blivande bruden på sin konservativa urdialekt, vilket resulterar...

Recension av Brudens bäste man - Läs hela!

Diskussioner om Brudens bäste man  (0 diskussioner)
Kommentarer om Brudens bäste man (158 st)
LizzyElisabeth (Anmäl)   6/8 2018
Så underbart förutsägbar film, perfekt slötittning
Filmfantast86 (Anmäl)   24/10 2017
deswhip (Anmäl)   9/9 2017
Instämmer helt med Rehn108 nedan. Ett tillägg bara att även om humordelen inte ligger så mycket i dialogen utan mer i situationerna så tycker jag att det är mer rom än com... Alltså det är mer romantik än komedi. Och det gör ju ännu mer att även om filmen helt ok, tom ganska bra men inte mer än så, så är den verkligen ovanligt bra i sin genre, romantiska romcoms. 2+
abnormal (Anmäl)   20/1 2015
Riktigt trams-piss fyllt med klichéer och sexism.
Rehn108 (Anmäl)   7/1 2014
Jag tycker att denna romcom höjer sig något över mängden vad gäller idén. Den är klyschig och oerhört förutsägbar, men har (jag kan knappt förstå att jag skriver det här) TYDLIGA renodlade humorinslag som är trevliga avbrott. Vad jag menar är att det i många romcoms är dialogen som ska utgöra komedi-delen, här är det ibland renodlad slapstick. Det är alltså en romcom med mycket com. En okej film. 2.5 av 5, eller 5 av 10.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Brudens bäste man
Se filmen