Brudens far

Originaltitel: Father of the Bride
Regissör:Charles Shyer
Utgivningsår:1991

Om Brudens far:

George Banks får separationsångest när hans dotter Annie ska gifta sig. Han har svårt att inse att hans lilla flicka faktiskt är vuxen och hans nerver lugnas inte av de komplikationer som förberedelserna inför bröllopet innebär. Nyproduktion av filmen med samma namn från 1950.

Titel: Brudens far 2
Originaltitel: Father of the Bride 2
Regissör: Charles Shyer
År: 1995
Genre: Komedi, Familjefilm
Brudens far 2
Titel: Bröllopskaos
Originaltitel: Qu'est-ce qu'on a fait au Bon Dieu?
Regissör: Philippe de Chauveron
År: 1984
Genre: Komedi, Romantik, Fantasy
Film nr.: 2054
Splash
Titel: Tre män och en baby
Originaltitel: Three Men and a Baby
Regissör: Leonard Nimoy
År: 1987
Genre: Komedi, Familjefilm
Tre män och en baby

Steve Martin, Diane Keaton, Martin Short, Kimberly Williams-Paisley, Kieran Culkin, George Newbern, B D Wong, Peter Michael Goetz, Richard Portnow

Charles Shyer, Nancy Meyers, Frances Goodrich, Albert Hackett

Komedi, Familjefilm, Romantik

Recension Brudens far

- JoeZ sätter betyg 3 och skriver:
En re-make från en film som gjordes 1950 med samma titel. Då var det Vincente Minelli som regisserade och Spencer Tracy som gjorde sin rolltolkning på Stanley Banks. Nu har Charles Shyer tagit över regin, och visst gör han det bra. Husen och dem perfekta vanliga människor. Han har verkligen fått till det med det sistnämnda det här är verkligen perfekta vanliga familjen. Visst har det att göra med...

Recension av Brudens far - Läs hela!

Diskussioner om Brudens far  (0 diskussioner)
Kommentarer om Brudens far (147 st)
Rai (Anmäl)   17/2 2018
Pinsamt dålig!!! URK!!!
Filmfantast86 (Anmäl)   18/10 2017
Tatty (Anmäl)   14/10 2016
Mysig och rolig film med Steve Martin.
Elizadushkufan (Anmäl)   3/11 2015
Helt ok komedi med ganska rolig handling. Några skrattsalvor, även om det inte är Steve Martin eller Diane Keaton's bästa filmer...
Krille80 (Anmäl)   11/11 2014
En väldigt härlig familjefilm med en Steve Martin i sitt esse som den cyniska butre fadern som inte vill forlora sin dotter till giftemål. Filmen lyser av härliga prestationer av huvudrollsinnehavarna. Minnesvärd är Martin Short som bröllopsarrangören Franck. Man ler och mår bra filmen igenom. Väldigt skönt med normala människor i en film. 4+
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Brudens far