Brustna omfamningar

Originaltitel: Los abrazos rotos
Regissör:Pedro Almodóvar
Utgivningsår:2009

Om Brustna omfamningar:

Kärlekshistorien om förhållandet mellan en regissör och en skådespelerska, som är fast i ett destruktivt äktenskap med en mäktig och hänsynslös affärsman.
Se filmen på Plejmo

Originaltitel: Le mépris
Regissör: Jean-Luc Godard
År: 1963
Föraktet

Penélope Cruz, Lluís Homar, Blanca Portillo, José Luis Gómez, Tamar Novas, Rubén Ochandiano, Marta Aledo, Chus Lampreave, Ángela Molina, Ramón Pons, Lola Dueñas, Kira Miró, Carmen Machi, Rossy de Palma

Pedro Almodóvar

Drama, Romantik, Thriller

Broken Embraces

Spanien

Recension Brustna omfamningar

- frienatic sätter betyg 4 och skriver:
Pedro Almodóvar är tillbaka med en film som lyckligtvis inte är lika forcerat gråtig eller irriterande vulgär som andra episoder i den spanske superstjärnans katalog av höga klackar, nervsammanbrott och köttliga lustar.

Recension av Brustna omfamningar - Läs hela!

Med i listor: Norrköping Filmfestival Flimmer 2009
Diskussioner om Brustna omfamningar  (0 diskussioner)
Kommentarer om Brustna omfamningar (69 st)
Laasse (Anmäl)   11/5 2014
Förvisso kändes filmen som en standardfilm som inte riktigt kunde engagera, men tillräckligt många element var tillräckligt intressanta för att jag ska utforska Almodóvar mer (till att börja med Netflix-filmerna).
92axha10 (Anmäl)   14/3 2014
Vackert regisserat av en av de bästa. Manus och regi lyfts lysande av en bra skara skådespelare som ger liv åt filmen. Historien är inte särskilt komplicerad men utförd på ett så bra sätt att man blir helt fastlåst. Editerat och ihopsatt riktigt bra.
Kozz (Anmäl)   14/9 2013
På gränsen till en femma. Riktigt underhållande (inte ha-ha-underhållning) och spännande film med skönt meta-tema.
NtoNW (Anmäl)   12/6 2013
Låg länge på en medeltrea, men på nåt sätt så lyckas alltid Almodóvar få känslorna att vibrera. Slutet var väldigt fint, tyckte jag - och höjer till en fyra.
Gigi1943 (Anmäl)   29/1 2013
Jag gav den en femma efter första gången men nu tycker jag det räcker med en fyra (det är väldigt bra det också).
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Brustna omfamningar
Se filmen