Buddy Holly – en rocklegend

Originaltitel: The Buddy Holly Story
Regissör:Steve Rash
Utgivningsår:1978

Om Buddy Holly – en rocklegend:

Historien om den tidiga rockstjärnan Charles Hardin 'Buddy' Holly och hans liv från hans genombrott till hans tragiska död.

Titel: Walk the Line
År: 1979
Film nr.: 19039
Elvis
Titel: I'm Not There
Originaltitel: I'm Not There.
Regissör: Todd Haynes
Originaltitel: Ray
Regissör: Taylor Hackford
År: 2004
Ray

Gary Busey, Don Stroud, Charles Martin Smith, Conrad Janis, William Jordan, Maria Richwine, Amy Johnston, Dick O'Neill, Fred Travalena, Neva Patterson, John F Goff, Gloria Irizarry, Jerry Zaremba

Robert Gittler

Drama, Biografi

Med i listor: Riktiga musiker
Filmnummer: 20624
Diskussioner om Buddy Holly – en rocklegend  (0 diskussioner)
Kommentarer om Buddy Holly – en rocklegend (21 st)
RustyFilm (Anmäl)   7/12 2016
Har sett Buddy Holly Story på teater både i Stockholm och i London. Tycker det är ett fantastiskt bra koncept. Men tyvärr här håller inte Cary Busey måttet som Buddy och då spricker ju allt. Varken skådespeleri, sång eller gitarrspel räcker till. Och BuddyHollyStory utan en rättvis Peggy Sue spelning är katastrof. Plus blir det ändå för scenerna från "Holly Hay Ride Show" och scenerna från "Apollo Theatre". Filmen har inte samma fokus på den sista showen Winter Party 59 som i teater uppsättningarna, detta är till nackdel för filmen. Är inte nöjd men ändå när det handlar om Buddy Holly går det ju inte att sätta ett lågt betyg så jag tar i utav helv....(precis som han gjorde).
Stygga-Vargen (Anmäl)   24/7 2016
Filmen kunde ha berättat lite mer men i övrigt är den väldigt bra!
Solidus (Anmäl)   24/3 2014
Gary Busey imponerar som Buddy Holly och visar att en gång tiden kunde han mer än att spela en flinande galning. Tyvärr instämmer jag med Jimmy Ringos kommentar om att filmen går på sparlåga. Filmen känns mer TV-producerad, än producerad för storduk. Dessutom har många biografier intressanta sidohistorier (t.ex. drogproblem, kärleksbekymmer ect), men i ”Buddy Holly” saknas det och det gör att filmen känns tom i slutändan. Dock är ”Buddy Holly” värd att ses och det är sorgligt att den har blivit bortglömd.
Berniey (Anmäl)   3/2 2013
Överraskande bra där Gary Busey imponerar!
BarryHero (Anmäl)   15/4 2012
Faktiskt riktigt riktigt bra. Gary Busey ar charmig aven om han ar alldeles for gammal for rollen. Bra musik och bra slut.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Buddy Holly – en rocklegend