Bugsy Malone

Originaltitel: Bugsy Malone
Regissör:Alan Parker
Utgivningsår:1976

Om Bugsy Malone:

En musikal/komedi med skådisar som alla är under 15 år. Gangsterbossen Fat Sam har stora problem med sin ärkerival Dandy Dan. Han har nämligen kommit över ett nytt "sprutvapen" och med detta vapen går Fat Sams män ett säkert öde till mötes. Fat Sam har nu planer på hämnd och av en ren händelse är inte Bugsy Malone långt borta. Bugsy Malone har i sin tur egna problem; kvinnoproblem närmare bestämt. På ena sidan står Blousey och på den andra, Fat Sams flickvän Tallulah.

Titel: T. Sventon och fallet Isabella
Regissör: Per Berglund
År: 1972
Genre: Kriminalare
Ture Sventon - privatdetektiv

Jodie Foster, Scott Baio, John Cassisi, Florrie Dugger, Paul Murphy (II), Sheridan Earl Russell, Martin Lev, Albin 'Humpty' Jenkins, Paul Chirelstein, Andrew Paul

Alan Parker

Komedi, Familjefilm, Kriminalare, Musikal

Storbritannien
Diskussioner om Bugsy Malone  (0 diskussioner)
Kommentarer om Bugsy Malone (110 st)
Barneyk (Anmäl)   21:55 17/7
Funkar ett litet tag men jag tröttnar rätt snabbt. Slätsvag tvåa.
Filmfantast86 (Anmäl)   25/10 2017
RustyFilm (Anmäl)   9/12 2016
En synnerligen speciellt producerad ”parodisk musical”. Handlingen är hämtad från gangstervärlden i början av 1900 talet. Alla roller spelas av barn som är klädda och utstyrda som vuxna. Barnanpassat och mycket originellt. Bra musik levereras. Judie Foster spelar nattklubbsångerska. Man kan ju tro att det här är hennes premiärfilm eftersom den är inspelad när hon var 13 år. Men Judie var rutinerad redan då (tror det var hennes sjunde).
Djason (Anmäl)   24/10 2013
Är inte mycket för musikalfilmer, men denna är så skruvad så att den blir sevärd.
dance now (Anmäl)   8/10 2012
SKööönaste filmen