Bullet Ballet

Originaltitel: Bullet Ballet
Regissör:Shinya Tsukamoto
Utgivningsår:1998

Om Bullet Ballet:

När Godas flickvän begår självmord med en pistol, går Goda in i en djup depression. En kväll blir han misshandlad av ett gatugäng, men fascineras samtidigt av en av kvinnorna i gänget en kvinna som drivs av en stark dödslängtan. Han bestämmer sig för att hämnas på gänget och inleder sitt sökande efter en pistol, samtidigt som han mer och mer blir indragen i ett begynnande gängkrig. Tokyo i slutet på årtusendet är en högteknologisk cyberrymd. Huvudpersonerna i Tetsuo-filmerna, den första generationen mutanter, svarade mot den teknologiska omgivningens snabba förändringar genom att förvandlas till järn. I Bullet Ballet ställs dessa mutanter mot den andra generationen mutanter de senare för en genomskinlig existens utan kontakt med den fysiska världen, och de drivs av en desperat önskan att återuppväcka det kroppsliga genom smärta och död. Är dessa mutanter ett livsdugligt svar på omgivningen, eller är de endast ett tecken på en enorm dödsdrift?

Titel: Don't Torture a Duckling
Originaltitel: Non si sevizia un paperino
Regissör: Lucio Fulci
År: 1972
Genre: Thriller, Skräck, Mysterium
Don't Torture a Duckling
Titel: Huset med de skrattande fönstren
Originaltitel: La Casa dalle finestre che ridono
Regissör: Pupi Avati
År: 1976
Genre: Skräck, Mysterium
Huset med de skrattande fönstren
Titel: Ley Lines

Shinya Tsukamoto, Kirina Mano, Tatsuya Nakamura, Takahiro Murase

Shinya Tsukamoto

Drama, Kriminalare, Thriller, Science Fiction

Japan
Diskussioner om Bullet Ballet  (0 diskussioner)
Kommentarer om Bullet Ballet (15 st)
kemal (Anmäl)   26/8 2011
man kan göra film utan pengar. tsukamoto kan det iaf. och här gör han allt själv
levelfive (Anmäl)   6/7 2010
Tsukamoto imponerar verkligen med ännu en i raden av starkt visuella filmer med fin musik och bra skådespeleri. Storyn har väldigt många trådar men jag tycker det inte är några problem att hänga med. Tack för en härlig filmupplevelse. stabil till stark 4a
Cumlin (Anmäl)   26/7 2008
Stilfull och bra skådespeleri men jag uppskattar inte riktigt såna här filmer. Det är helt enkelt för rörigt för min lilla hjärna.
Hammerheart (Anmäl)   18/10 2007
Stark film om trasiga och förvirrade människor.
MilkMonkey (Anmäl)   18/4 2007
som vanligt håller det inte hela tiden, men ändå en av STs bästa
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Bullet Ballet