Bullet in the Head

Originaltitel: Die xue jie tou
Regissör:John Woo
Utgivningsår:1990

Om Bullet in the Head:

En ung man blir misshandlad av gansters när han är på väg till ett bröllop. Tre av hans vänner bestämmer sig för att söka hämnd men det hela slutar i stor tragedi. De tvingas lämna Hong Kong under dessa påfrestande förhållanden och blir tidvis inblandade i smuggelaffärer i Saigon. Det dröjer dock inte länge förrän maffian får tag på kompisarna.

Titel: The Killer
År: 1987
Genre: Drama, Action, Kriminalare, Thriller
City on Fire
Titel: Flaming Brothers
Originaltitel: Jiang hu long hu men
Regissör: Joe Cheung Tung-cho
År: 1987
Genre: Action, Kriminalare
Flaming Brothers

Tony Leung Chiu-wai, Waise Lee, Fennie Yuen, Jacky Cheung, Simon Yam, Yolinda Yam

John Woo, Patrick Leung, Janet Chun

Drama, Action, Kriminalare, Krig

Hongkong
Diskussioner om Bullet in the Head  (0 diskussioner)
Kommentarer om Bullet in the Head (79 st)
BrutusBeefcake (Anmäl)   3/7 2017
Helt klart den elakaste filmen av Woo som jag har sett. Riktigt rå och brutal stundtals och det är ju givetvis bara positivt. Mr. Tuffast denna gången var helt klart Simon Yam. So far, so good men tyvärr förstörs den lite av allt för många översentimentala scener som inte helt passar in och vad fan tänkte Woo med när han bestämde att man skulle spela en kass version av Happy Birthday i bakgrunden under just de sentimentala scenerna? Obegripligt och tyvärr ger det ett sämre helhetsintryck. Men ändå en film väl värd att spendera tid framför. (9+/15)
Totenkopf (Anmäl)   30/11 2016
En riktig klassiker, som står sig bra än.
dudson (Anmäl)   8/8 2015
Vådlig& stört röjig när det hela sättet igång. Men det sentimentala är unket å trist.
andmoreagain (Anmäl)   4/7 2015
Sådana här "typ" (ja, ni fattar precis vad jag menar) av filmer har gjorts bättre. Jo, ni har gissat rätt, det är inte som Deer Hunter precis. Seg film med några "coola" våldsmoment.
auragolf (Anmäl)   6/12 2013
Ja, filmen är nog välgjord, ställvis mycket bra filmad. Men varför detta förhärligande av våld? Stiliserat, snyggt våldsförhärligande. Inte mera!
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Bullet in the Head