Bulletproof

Originaltitel: Bulletproof
Regissör:Ernest R Dickerson
Utgivningsår:1996

Om Bulletproof:

Vännerna Archie och Rock blir dödsfiender när de hamnar på varsin sida om lagen. Archie grips av polisen vid en narkotikarazzia och i den allmänna oredan råkar han skjuta Rock.
Se filmen på iTunes

Regissör: Brett Ratner
År: 1998
Genre: Komedi, Action, Thriller
Rush Hour

Adam Sandler, James Caan, Damon Wayans, Kristen Wilson, Allen Covert, Bill Nunn, James Farentino, Xander Berkeley, Monica Potter, Jeep Swenson

Joe Gayton, Lewis Colick

Komedi, Action, Kriminalare, Äventyr

Diskussioner om Bulletproof  (0 diskussioner)
Kommentarer om Bulletproof (70 st)
Filmfantast86 (Anmäl)   25/10 2017
dudson (Anmäl)   12/12 2016
Underbart skruvad svart Buddy komedi. Damon och Sandler passar perfekt mot varandra. Brukar jämt avsky Sandler men här var han riktigt bra. Damon är alltid gjuten i sånna här filmer. Caan kändes spela sin skurk roll på rutin.
Krille80 (Anmäl)   15/11 2014
En dålig film där man låter samma ingredienser som i "48 timmar" spela en stor roll. Dock passar Damon Wayans och Adam Sandler väldigt bra ihop. Och de är faktiskt roliga ihop också. Men en film kan ju inte fungera utan ett manus. James Caan är bra.
Ojhda (Anmäl)   21/10 2013
Helt okej film ändå, smårolig! Fungerar bra!
menschenfeind (Anmäl)   9/4 2013
Tafflig klippning, usel musik, förutsägbar intrig, pinsamma skämt och Adam Sandlers skådespeleri - det finns egentligen inget som är bra med den här filmen, och action finns det inte mycket av heller. Lite underhållande är den väl, men inte mycket.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Bulletproof