Bullhead

Originaltitel: Rundskop
Regissör:Michael R Roskam
Utgivningsår:2011

Om Bullhead:

Jacky Vanmarsenille är en flamländsk lantbrukare som använder sig av illegala hormoner till sina kreatur. Denna härva växer när ett mord på en polisman begås. Samtidigt börjar minnen från barndomen göra sig påminda för Jacky...

Titel: Slogans
Originaltitel: Half Nelson
Regissör: Ryan Fleck
År: 2006
Half Nelson

Matthias Schoenaerts, Jeroen Perceval, Jeanne Dandoy, Barbara Sarafian, Tibo Vandenborre, Frank Lammers, Sam Louwyck, Robin Valvekens, Baudoin Wolwertz, David Murgia, Erico Salamone, Philippe Grand'Henry, Kris Cuppens, Sofie Sente, Kristof Renson

Michael R Roskam

Drama, Kriminalare

Belgien, Nederländerna
Diskussioner om Bullhead  (0 diskussioner)
Kommentarer om Bullhead (41 st)
pufred (Anmäl)   22/5 2017
Det här är Schoenaerts film. Känns som varenda scen han är med i jäser och pyr. Obehaglig och stämningsfull. Väldigt bra. Synd att sidospåren inte är lika intressanta.
Gordyal (Anmäl)   25/10 2015
Onödigt långsam och bitvis mer än lovligt tråkig. Men när den väl var slut så satt jag ändå med någon sorts wow-känsla, om än en väldigt vag sådan. (7-/15)
Engravadlax (Anmäl)   3/1 2015
Gick att se på, men ganska ljummen. (5/10)
Ajax Swan (Anmäl)   31/7 2014
Visst är den bra, men hade förväntat mig mer. Storyn är väldigt tunn och egentligen ganska åsidosatt. Istället fokuserar filmen övergripande på Jackys inre resa (som framställs väldigt bra). Schoenaerts är lysande och bär filmen då de båda huvudhandlingarna inte vävs samman tillräckligt väl. 3:a (6/10)
nopasaran (Anmäl)   25/3 2014
Känns som Belgien i den här filmen består av ett gäng inavlade personer som kommer från landet och hör hemma där i den disiga gyttjiga lerjorden. I slutscenen söker huvudpersonen slå Ricky Bruchs rekord på inmundigande av drogpreparat på en minut! Det finns dock många uppslag till att bli en bra film, men det blev det inte denna gång!
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Bullhead