Bullitt

Originaltitel: Bullitt
Regissör:Peter Yates
Utgivningsår:1968

Om Bullitt:

Kommissarie Frank Bullitts senaste uppdrag är en ren rutinsak, han ska skydda ett vittne i en viktig rättegång, en smal sak. Men innan natten är över ligger vittnet döende på marken och männen som gjorde det är försvunna. Fast Frank Bullitt ger inte upp i första taget, han tänker se till att både mördarna och vem det nu än var som gav dem jobbet, hamnar bakom lås och bom. Och han är precis rätt man för uppdraget.

Titel: Getaway - Rymmarna
Originaltitel: Dirty Harry
Regissör: Don Siegel
År: 1971
Dirty Harry

Robert Duvall, Steve McQueen, Jacqueline Bisset, Robert Vaughn, Don Gordon, Simon Oakland, Norman Fell, Vic Tayback

Alan Trustman, Harry Kleiner

Drama, Action, Kriminalare, Thriller

Recension Bullitt

- Snurre Sprätt sätter betyg 4 och skriver:
Proffsig uppvisning i stilfullhet av regissören Peter Yates, med en fåordig Steve McQueen i titelrollen som drivande polisinspektör i San Fransisco med dess hisnande spårvagnslandskap. Han har ansvaret att skydda ett stjärnvittne inför en uppmärksammad rättegång mot maffian, men tvingas genom oväntade händelser ut i jakt på sin skyddslings mördare, allt förevigat av William A. Fraker i ett läckert...

Recension av Bullitt - Läs hela!

Med i listor: 60-tal Top 50, Tenderhooligans biljaktsorgie
Diskussioner om Bullitt  (0 diskussioner)
Kommentarer om Bullitt (236 st)
Ful_fisk (Anmäl)   08:42 1/4
Skön snutrulle. Lägger aldrig i högsta växeln, men rullar ändå på skönt hela vägen. Jävligt tystlåten. Blir en fyra, ändå.
Filmfantast86 (Anmäl)   23/10 2017
ganska bra
Stygga-Vargen (Anmäl)   18/7 2017
Det här var ingen höjdare. Bara seg och tråkig.
DanjelFalck (Anmäl)   2/3 2015
The King of Cool är som The King of Cool:igast i denna film.
Krille80 (Anmäl)   19/12 2014
Detta är en film som man har hört mycket om men aldrig sett. Förväntningarna har då hela tiden byggt upp till en nivå som den inte kunde nå upp till när jag nu väl såg den. Biljakten är bra men tyvärr också kanske det mest minnesvärda jag tar med mig från denna filmupplevelse. Filmen levererar viss underhållning men jag hade önskat mer.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Bullitt