Bullitt

Originaltitel: Bullitt
Regissör:Peter Yates
Utgivningsår:1968

Om Bullitt:

Kommissarie Frank Bullitts senaste uppdrag är en ren rutinsak, han ska skydda ett vittne i en viktig rättegång, en smal sak. Men innan natten är över ligger vittnet döende på marken och männen som gjorde det är försvunna. Fast Frank Bullitt ger inte upp i första taget, han tänker se till att både mördarna och vem det nu än var som gav dem jobbet, hamnar bakom lås och bom. Och han är precis rätt man för uppdraget.

Titel: French Connection – Lagens våldsamma män
Regissör: Peter Bogdanovich
År: 1968
Genre: Thriller
Levande mål

Robert Duvall, Steve McQueen, Jacqueline Bisset, Robert Vaughn, Don Gordon, Simon Oakland, Norman Fell, Vic Tayback

Alan Trustman, Harry Kleiner

Drama, Action, Kriminalare, Thriller

Recension Bullitt

- Snurre Sprätt sätter betyg 4 och skriver:
Proffsig uppvisning i stilfullhet av regissören Peter Yates, med en fåordig Steve McQueen i titelrollen som drivande polisinspektör i San Fransisco med dess hisnande spårvagnslandskap. Han har ansvaret att skydda ett stjärnvittne inför en uppmärksammad rättegång mot maffian, men tvingas genom oväntade händelser ut i jakt på sin skyddslings mördare, allt förevigat av William A. Fraker i ett läckert...

Recension av Bullitt - Läs hela!

Med i listor: Tenderhooligans biljaktsorgie
Diskussioner om Bullitt  (0 diskussioner)
Kommentarer om Bullitt (238 st)
dudson (Anmäl)   10:13 24/6
Njaee. Det positiva är den coola gamla känslan filmen förmedlar. Härligt se San Fransisco i old-school med bilar, byggnader & människor. Diggar den nedvarvade takten filmen håller överlag. Men MacQueen är bara för sävligt tråkig i sin roll asså. Det man verkligen minns är den episka fläskiga biljakten. 2+
Zebulonm (Anmäl)   00:19 9/6
Så bra som man hört att den skulle vara var den inte. Den är dock klart godkänd.
Ful_fisk (Anmäl)   08:42 1/4
Skön snutrulle. Lägger aldrig i högsta växeln, men rullar ändå på skönt hela vägen. Jävligt tystlåten. Blir en fyra, ändå.
Filmfantast86 (Anmäl)   23/10 2017
ganska bra
Stygga-Vargen (Anmäl)   18/7 2017
Det här var ingen höjdare. Bara seg och tråkig.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Bullitt