Bully

Originaltitel: Bully
Regissör:Larry Clark (I)
Utgivningsår:2001

Om Bully:

Småstadstonåringarna Bobby och Marty har varit vänner så länge de kan minnas - trots Bobbys sadismtendenser. De träffar den vackra och bortskämda Ali och hennes sårbara kompis Lisa på en dubbeldejt. Lisa och Marty blir kära i varandra, varpå Bobbys maktlöshet leder till att han blir värre i sitt förudmjukande betende. De andra får nog och börjar planera en hämnd. Den verklighetsbaserade Bully skapade skandalrubriker efter världspremiären i Venedig och kräver en publik med ett öppet sinne.
Se filmen på Headweb

Titel: Kids
Originaltitel: Kids
Regissör: Larry Clark (I)
År: 1995
Regissör: Dominik Moll
År: 2005
Genre: Drama, Thriller, Mysterium
Lemming

Brad Renfro, Nick Stahl, Rachel Miner, Leo Fitzpatrick, Michael Pitt, Bijou Phillips, Kelli Garner, Daniel Franzese, Elizabeth Dimon, Nathalie Paulding, Jessica Sutta, Ed Amatrudo, Steve Raulerson, Judy Clayton, Alan Lilly, Irene B Colletti

Roger Pullis, David McKenna

Drama, Kriminalare, Thriller

USA, Frankrike

Recension Bully

- Loomis sätter betyg 5 och skriver:
Larry Clark som tidigare gjort magstarka ”Kids” kommer nu med sin nya film ”Bully”. Ungdomar som hamnat snett och som vuxenvärlden glömt bort eller inte vågar inse sanningen för, står i centrum i denna verklighetshistoria efter en roman av Jim Schutze. Bobby och Marty har varit bästa vänner i stort sett hela sina liv och nu i de övre tonåren så börjar de gå snett. Trots att dem båda lyckats hålla...

Recension av Bully - Läs hela!

Med i listor: Entx provocerande guldkorn, Norrköping Filmfestival Flimmer 2002
Diskussioner om Bully  (0 diskussioner)
Kommentarer om Bully (175 st)
picklessmulan (Anmäl)   21:18 22/3
Sevärd film om ett alltid aktuellt ämne
Filmfantast86 (Anmäl)   24/10 2017
Jaganatha (Anmäl)   11/4 2017
Larry Clark lär väl inte göra bättre ifrån sig än så här. Det är lite svårt att fatta att mycket av det som händer i filmen faktiskt har hänt i verkligheten. Man retar sig naturligtvis gränslöst på alla dessa unga och bortskämda snorungar som inte kan uppföra sig. Men att göra film har aldrig handlat om att visa upp exempel på gott uppförande...
glowsole (Anmäl)   31/8 2016
Förundras över att den är byggd på en sann historia. Trodde inte så korkade människor existerar.
Tsurugi (Anmäl)   6/3 2016
Svag trea.