Bulworth

Originaltitel: Bulworth
Regissör:Warren Beatty
Utgivningsår:1998

Om Bulworth:

Senator Jay Bulworth är säker på att hans politiska karriär är slut. Han tecknar en enorm livförsäkring och hyr en lejd mördare - som ska skjuta honom själv. Väl medveten om att han snart skall dö, gör Bulworth det ingen annan politiker har gjort tidigare: han börjar tala sanning. Samtidigt blir senatorn fullständigt förälskad. Nu vill han plötsligt inte dö längre, men mördaren är redan beställd...

Titel: The American Dream
Regissör: Aki Kaurismäki
År: 1990
Genre: Drama, Komedi
I Hired a Contract Killer

Don Cheadle, Halle Berry, Warren Beatty, Oliver Platt, Sean Astin, Jackie Gayle, Graham Beckel, Nora Dunn, Joshua Malina, Laurie Metcalf, Paul Sorvino, Jack Warden, Michael Clarke Duncan, Isaiah Washington, Christine Baranski

Jeremy Pikser, Warren Beatty

Drama, Komedi, Romantik

Diskussioner om Bulworth  (0 diskussioner)
Kommentarer om Bulworth (55 st)
Krille80 (Anmäl)   27/12 2014
Det bästa som denna film efterlämnat efter sig är den suveräna låten "Ghetto Supastar (That Is What You Are)" av Pras, Ol' Dirty Bastard och Mya. Annars är väl denna film inget som man aktivt arbetar för att återvända till även om jag nog hade suttit kvar om den hade dykt upp på TV en kväll. Den var trots allt helt Ok första gången jag såg den men något nytt under solen bidrog den inte direkt med. Warren Beatty är bra och det finns några guldkorn i birollerna.
Dutch (Anmäl)   12/9 2013
Bra underhållning och en speedad Beatty.
Xenox (Anmäl)   20/7 2012
Den var väl inte särskilt rolig.
johan93 (Anmäl)   9/1 2012
3+. Väldigt rolig stundtals
need_sleep (Anmäl)   24/9 2011
Jag satt och vägde mellan en 3:a och en 4:a... men till slut vann 4:an. Jag tycker den är kul, har en hel del ironi och Halle Berry avgjorde :-)
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Bulworth