Betyg idag: 1 700 Besökare idag: 5 685

Originaltitel: Bumblebee
Regissör:Travis Knight (II)
Utgivningsår:2018

Om Bumblebee:

Året är 1987. Bumblebee är på flykt och tar skydd på ett skrotupplag i en liten kalifornisk strandstad, där den unga flickan Charlie, en osäker tonåring, hittar den stridsärrade och skadade Bumblebee.

Hailee Steinfeld, Jorge Lendeborg Jr, John Cena, Pamela Adlon, Stephen Schneider, Jason Drucker, John Ortiz, Glynn Turman, Len Cariou, Ricardo Hoyos, Gracie Dzienny, Angela Bassett (röst), Justin Theroux (röst), Peter Cullen (röst), Dylan O'Brien (röst)

Christina Hodson

Action, Äventyr, Science Fiction

Transformers 6

Diskussioner om Bumblebee  (0 diskussioner)
Kommentarer om Bumblebee (12 st)
Barneyk (Anmäl)   17:49 9/1
Relationen mellan Steinfeld och Bumblebee byggs inte upp ordentligt men är ändå jättefin. En hel del charmiga och sympatiska delar, men också mycket som inte riktigt funkar. Jag tycker inte tonen riktigt lyckats träffa helt rätt och många konflikter och delar känns kantiga. Jag tycker inte riktigt John Cenas karaktär funkar, uppskattade den inte. Rent action och äventyrsmässigt är det också ojämnt, jag stör mig lite på hur många gånger man åker fast och sedan kommer fri på icke trovärdiga sätt. Och många av actionscenerna tappar oumph för mig när det är så okonsekvent med hur det funkar. Men ja, ett steg framåt med en varmare och mer mänsklig transformers-filmer är det ju, men långt ifrån vad jag ändå hoppats på när jag hört så mycket bra om den.
D@nte (Anmäl)   20:58 7/1
....är det bara jag som får en känsla av Herbie under hela filmens första halva??
zeke_karlsson (Anmäl)   16:00 5/1
Kassa skådespelarinsatser, för tydliga 80-tals referenser som känns malplacerande och ett konstigt tempo i hela filmen. MEN de lyckas att skapa en 80-tals komedi som underhåller en i 2h! En svag trea
myslas (Anmäl)   23:18 4/1
Ja men se på fan, om man plockar bort genomusle Michael Bay från det kreativa arbetet så går det att göra något sebart av den här franchisen. Sympatiska karaktärer och lite humor gör en enorm skillnad. Man försöker också rida på 80-talsnostalgivågen som varit så framgångsrik på sistone (framförallt för Guardians of the Galaxy) och gör det till viss del bra, Smiths-låtarna var en positiv överraskning. Jag kan trots detta inte kalla det för en bra film, slagsmålsscener med jätterobotar är fortfarande bland det tråkigaste som gjorts på film och manuset innehåller en hel del konstigheter, men det är tusen gånger bättre än Transformers-filmerna och tillräckligt underhållande för att jag inte skulle ha något emot att se den igen i framtiden. En stark tvåa i min bok.
n u f a n (Anmäl)   10:35 1/1
Skön rulle, bra soundtrack! 🙂