Bunny Lake är försvunnen

Originaltitel: Bunny Lake is Missing
Regissör:Otto Preminger
Utgivningsår:1965

Om Bunny Lake är försvunnen:

Annie Lake har precis flyttat till England med sin dotter Bunny. Så plötsligt försvinner dottern, och med henne alla spår av att hon någonsin har funnits..

Titel: Äventyret
År: 1964
Genre: Drama, Kriminalare
Film nr.: 19829
Skuggan av ett mord

Laurence Olivier, Carol Lynley, Keir Dullea, Martita Hunt, Noel Coward, Anna Massey, Clive Revill

John Mortimer, Penelope Mortimer

Thriller, Mysterium

Storbritannien
Diskussioner om Bunny Lake är försvunnen  (0 diskussioner)
Kommentarer om Bunny Lake är försvunnen (9 st)
Gordyal (Anmäl)   30/9 2017
Bortsett för att det står helt still under uppbyggnadsfasen samt att allt faller som ett korthus vid peripetin så är det bra (eller något). (5+/15)
Mizar (Anmäl)   2/1 2017
Själva filmen - toppklass! Dock sänker slutet mitt helhetsbetyg avsevärt (nästan en tvåa men det blir en trea). Slutet var faktiskt en riktig besvikelse på en annars så spännande rulle.
Astrojacob (Anmäl)   21/10 2016
OMG - nåt av det bästa jag njutit av på länge. Keir Dullea, Laurence Olivier o Carol Lynley i ett nervigt psykdrama. Vad är sant? Klockren Femma. Stanley Kubrik måste sett denna innan "2001" :)
Tonti (Anmäl)   4/10 2016
Snyggt med några riktiga höjdpunkter samt roliga bikaraktärer och miljöer. Men hela psychogrejen känns lite trist.
goeran (Anmäl)   6/1 2016
Otto Premingers psykologiska thriller Bunny Lake is Missing från 1965 når kanske inte upp till samma höga klass som hans bästa filmer i genren men det är gott och gediget hantverk. Han lyckas göra en egentligen ganska skruvad historia riktigt trovärdig och där har han ju god hjälp av skådespelarensemblen med Laurence Olivier i spetsen.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Bunny Lake är försvunnen