Burke & Hare

Originaltitel: Burke and Hare
Regissör:John Landis
Utgivningsår:2010

Om Burke & Hare:

Löst baserad på den sanna historien om de berömda mördarna Burke och Hare. Vi får följa duon när de i 1800-talets Edinburgh påbörjar sin mycket lönsamma verksamhet med att förse den medicinska forskningen med kadaver. Det enda frågan är var de ska få tag på kropparna...
Se filmen på Headweb

Regissör: Michael Morrissey
År: 2010
Genre: Drama, Action, Kriminalare, Thriller
Boy Wonder

Simon Pegg, Andy Serkis, Isla Fisher, Tom Wilkinson, Tim Curry, Ronnie Corbett, Jessica Hynes, Christopher Lee, Pollyanna McIntosh, David Schofield, Bill Bailey, David Hayman, Hugh Bonneville, Michael Smiley, Christian Brassington, Reece Shearsmith

Piers Ashworth, Nick Moorcroft

Komedi, Thriller

Storbritannien
Diskussioner om Burke & Hare  (0 diskussioner)
Kommentarer om Burke & Hare (36 st)
Gigi1943 (Anmäl)   16/2 2015
Mycket humor mitt i all bedrövelsen, jisses!
Krille80 (Anmäl)   8/1 2015
Underbar! Detta ord är nog det mest passande till denna film för mig. De underbara karaktärerna, den underbara handling, den underbara brittiska humorn i kombination med underbar svart humor och underbara skådespelarna som Simon Pegg, Andy Serkis, Isla Fisher, Tom Wilkinson, Bill Bailey, Tim Curry, David Hayman, Jessica Hynes, Ronnie Corbett och Christopher Lee gör detta till en film man måste se, om jag får bestämma. John Landis regi är dessutom underbar.
KyLLo (Anmäl)   14/6 2014
Töntig för att vara brittisk.
SilkyMoll (Anmäl)   10/3 2014
Helt okej som underhållning betraktat.
RunRiot (Anmäl)   26/1 2014
Den börjar lovande men blir sen platt som en pannkaka och jag tappade intresset rätt fort trots vissa roliga skämt.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Burke & Hare