Burn After Reading

Originaltitel: Burn After Reading
Regissör:Joel Coen, Ethan Coen
Utgivningsår:2008

Om Burn After Reading:

När CIA-agenten Osbourne Cox får sparken bestämmer han sig för att skriva sina memoarer. Samtidigt har hans fru en affär med Harry Pfarrer, en man som jobbar på finansdepartementet, är olyckligt gift, och har ett hemligt projekt i källaren. Av en olyckshändelse hamnar Osbournes memoarer i händerna på gymtränaren Chad, som tillsammans med sin kompanjon Linda, planerar att sälja informationen till ryssarna för att kunna betala Lindas planerade skönhetsoperationer. Linda nätdejtar, vilket också Harry Pfarrer gör, vid sidan av sitt förhållande, och självklart träffas de. Snart är allt en enda röra och ingen vet vad som händer. Frågan alla ställer sig är: vad vet och vad gör CIA med allt detta?

Titel: The Big Lebowski
Regissör: Ulf Malmros
År: 2003
Genre: Komedi, Kriminalare, Mysterium
Smala Sussie

George Clooney, Brad Pitt, John Malkovich, Frances McDormand, Tilda Swinton, Richard Jenkins, Matt Walton, J K Simmons, Elizabeth Marvel, David Rasche, Jeffrey DeMunn

Joel Coen, Ethan Coen

Drama, Komedi, Kriminalare

USA, Storbritannien, Frankrike

Recension Burn After Reading

- Lenkan sätter betyg 2 och skriver:
Jag måste lära mig att inte ha höga förväntningar på filmer och inse att bara för att en film har många bra skådespelare behöver det inte betyda att den är värst bra.

Recension av Burn After Reading - Läs hela!

Diskussioner om Burn After Reading  (0 diskussioner)
Kommentarer om Burn After Reading (653 st)
1idiotzebra (Anmäl)   20:32 11/2
Mycket underskattad! Skrattade genom hela filmen!
Filmfantast86 (Anmäl)   11/10 2017
En av deras sämre, men funkar
Ful_fisk (Anmäl)   13/2 2017
Haha, så jävla kul! Har inte sett den sedan den var ny. Rent filmiskt kanske inte någon av Coen-brödernas främsta verk, men jag garvar ändå som fan varenda gång jag tänker på den och hur störd den är. Minns Brad Pitt som galet rolig, men nu tyckte jag fan att George Clooney var den allra starkast lysande stjärnan i en lysande ensemble.
Dream (Anmäl)   5/9 2016
Skön lustigkurre film som egentligen inte handlar om någonting, utan det är mer en god stämning i en hoptrasslad märkligt skum miljö som pendlar åt alla möjliga håll för att jävlas med oss tittare, fast av någon konstig anledning är det faktiskt ganska så roligt. 3+
Krille80 (Anmäl)   1/1 2015
Nu finns det säkert flera bra saker med att vara Joel och Ethan Coen men sett till denna filmen måste det ju vara inte inte behöver fantisera över vilka skådespelare man vill se i rollerna när man sitter och skriver manuset. Just den fantastiska rollistan liksom karaktärerna de spelar och dialogen de får leka med är filmens absoluta höjdpunkter och styrkor. Att se en film om dumma medelålders människor trodde jag inte skulle vara så här bra. För mig är det dock ingen fantastisk film som helhet. 3+
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Burn After Reading
Se filmen