Bränd

Originaltitel: Beoning
Regissör:Lee Chang-dong
Utgivningsår:2018

Om Bränd:

Jong-su träffar Hae-mi, som är en bekant sedan flera år tillbaka. Hon ber Jong-su att passa hennes katt medan hon åker iväg till Afrika. När Hae-mi kommer tillbaka har hon med sig sin nya vän Ben, som hon träffade i Afrika. Ben är till en början en mystisk kille som verkar vara väldigt rik, och en dag berättar han om sin hobby till Jong-su.

Yoo Ah-In, Steven Yeun, Jeon Jong-seo, Kim Soo-kyung, Choi Seung-ho, Mun Seong-kun, Min Bok-gi, Lee Soo-jeong, Ban Hye-ra, Cha Mi-kyung, Lee Bong-ryeon

Lee Chang-dong, Oh Jung-mi

Drama, Mysterium

Burning

Sydkorea
Diskussioner om Bränd  (0 diskussioner)
Kommentarer om Bränd (8 st)
ShenLong (Anmäl)   14:24 3/2
vad är en metafor?
LadyFlanders (Anmäl)   05:18 28/1
Man får använda mycket fantasi föt att få ihop handlingen -- det händer ingenting i själva filmen. Inte ointressant, men mördande segt...
stgurgel (Anmäl)   09:27 22/1
Den här pretentiösa och lågmälda filmen passade inte mitt deprimerade sinnelag. Visst fanns det en hel del att relatera till, men det kändes mest irriterande. Och nånting hade den väl. Kvalitet kanske. Så kanske skulle jag kunnat gilla den bättre en annan gång, eller så är den inte för mig men jag förstår att andra kan vara nöjda.
Jaganatha (Anmäl)   20:01 21/1
Jag förstår mig inte riktigt på kritikerhypen av denna film. Men det är snyggt och välgjort och det utvecklar sig ju till något slags mordmysterium efter hand. Långsamt och inte med överdrivet mycket dialog och en rätt intetsägande huvudperson som inte väcker alltför starka sympatier.
Engravadlax (Anmäl)   23/11 2018
Som alla Lee Chang-dongs filmer, medelmåttig och något pretentiös.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Bränd
Se filmen