The Incredible Burt Wonderstone

Originaltitel: The Incredible Burt Wonderstone
Regissör:Don Scardino
Utgivningsår:2013

Om The Incredible Burt Wonderstone:

Magikerna Burt Wonderstone och Anton Marvelton är två superstjärnor som har dominerat Las Vegas i åratal. Men på senare tid har deras stjärnor dalat, samtidigt som de i tysthet börjat förakta varandra. Saker blir inte bättre när gatumagikern och nya stjärnskottet Steve Gray får deras show att se än mer gammalmodig ut.

Titel: Magicians
Regissör: Christopher Nolan
År: 2006
Genre: Drama, Thriller, Mysterium
The Prestige

Steve Carell, Steve Buscemi, Olivia Wilde, Jim Carrey, Alan Arkin, James Gandolfini, Brad Garrett, Jay Mohr, Fiona Hale, Michael Herbig, Ron Ostrow, Mason Cook, Luke Vanek, Zachary Gordon, Gillian Jacobs, Joshua Erenberg, Sonya Eddy

John Francis Daley, Jonathan M Goldstein

Komedi

Diskussioner om The Incredible Burt Wonderstone  (0 diskussioner)
Kommentarer om The Incredible Burt Wonderstone (80 st)
Djason (Anmäl)   24/2 2016
Vrickad film som har några riktigt roliga scener. Carrell och Carrey är två komiska genier som stundtals briljerar. Buscemi som också har en komisk ådra är dock ganska lam i denna film, kanske det som också är meningen.
spiel mit mir (Anmäl)   9/5 2015
Hihihi! Lite småskojig sådär. Carrey är en av mina favoritskådisar och här visar han ännu en gång sin bredd! Vrickad karaktär på ett helt nytt sätt.
snyltare (Anmäl)   8/3 2015
Jag brukar gilla alla inblandade skådisar, och inledningen var fantastiskt lockande, ändå var den här filmen rätt tråkig. Överspelet i början, som brukar vara så fnisstokigt, kändes inte engagerande den här gången. Inte förrän andra delen, när Burt ville något med sitt liv, ville jag något med hans liv. Om man säger. Men visuellt blir det en fyra (grymma dräkter och frisyrer)! Och Steve Gray är ju väldigt spännande att se på.
BarryHero (Anmäl)   1/1 2015
Ingen dalig rollista har. Svag tvaa. Nagra roligheter men overlag for konstig och tramsig. Carrey ar sa absurd att det ar skoj stundtals. Wilde passade inte alls in.
Krille80 (Anmäl)   13/11 2014
Denna film kom och lämnade utan att göra större intryck på omvärlden vilket fascinerade mig med tanke på att roliga Steve Carrell hade huvudrollen. Nu när jag sett denna film kan jag förstå att den inte gjorde en stor succé. Filmens svaghet är det är för lång tid mellan skratten. Annars är detta en fin och bra historia med som sagt en bra huvudrollssinnhavare och sevärda skådisar i birollerna som Gandolfini, Olivia Wilde, Jim Carrey, Buscemi och Arkin. OK komedi som borde varit roligare.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till The Incredible Burt Wonderstone