Busters miljoner

Originaltitel: Seven Chances
Regissör:Buster Keaton
Utgivningsår:1925

Om Busters miljoner:

James Shannon får reda på att han kommer att ärva en förmögenhet på 7 miljoner dollar under förutsättning att han gifter sig innan klockan 19.00 på den dag han fyller 27. Den dagen är idag, varför han desperat måste finna sig en ungmö.

Titel: Upp genom luften
År: 1923
Genre: Komedi, Familjefilm, Stumfilm
Krut, kulor och kärlek
Titel: Hans son på galejan
Originaltitel: Steamboat Bill, Jr.
Regissör: Charles Reisner, Buster Keaton
År: 1928
Genre: Komedi, Familjefilm, Romantik, Stumfilm
Hans son på galejan

Buster Keaton, T Roy Barnes, Snitz Edwards, Ruth Dwyer, Frances Raymond, Erwin Connelly, Jules Cowles

Kortfilm, Komedi, Romantik, Stumfilm

Diskussioner om Busters miljoner  (0 diskussioner)
Kommentarer om Busters miljoner (21 st)
Filmfantast86 (Anmäl)   30/10 2017
Barneyk (Anmäl)   28/3 2015
Få saker är så söta som en bortkommen Keaton men den här filmen håller inte i längden för mig. Stabil trea är det ändå, mestadels underhållande och har en naiv charm som det mesta med Keaton. Men det här känns ändå tommare än mycket annat av honom.
myslas (Anmäl)   5/12 2014
Har definitivt sina moment av komisk briljans men berättelsen är lite för ointressant och det blir lite tråkigt emellanåt för att man ska kunna räkna den till en av Keatons bästa.
F-M-J (Anmäl)   28/11 2014
Rolig och underhållande film vars storhet ligger i enkelheten. Keaton visar på att med en intelligent berättar stil och modiga stunttrick så kommer man hur långt som helst, oavsett hur komplext man väljer att sätta ribban för filmens innehåll. Ett måste, stark fyra.
emilstjernholm (Anmäl)   8/9 2013
Sorgligt och kul på det där karaktäristiska Buster Keaton-viset. Den korta scenen hos frisören––uppgivenheten!––är ett bra exempel på denna dråplighet.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Busters miljoner