Butter

Originaltitel: Butter
Regissör:Jim Field Smith
Utgivningsår:2011

Om Butter:

Någonstans i den amerikanska mellanvästern upptäcker en adopterad flicka sin talang för smörskärning och anmäler sig till stadens årliga tävling. Där får hon tuff konkurrens av den förre vinnarens ärelystna troféhustru och en strippa med hämndbegär.

Titel: En president i stan
Originaltitel: The Campaign
Regissör: Jay Roach
År: 2012
Rivalerna

Jennifer Garner, Yara Shahidi, Ty Burrell, Olivia Wilde, Rob Corddry, Alicia Silverstone, Ashley Greene, Hugh Jackman, Kristen Schaal, Corena Chase, Brett Hill, Garrett Schenck, Phyllis Smith, Judy Leavell, Dodie Brown

Jason A Micallef

Komedi

Diskussioner om Butter  (0 diskussioner)
Kommentarer om Butter (11 st)
Lux Lisbon (Anmäl)   22/4 2014
Svag trea. Nara skjuter ingen hare. Onskar Kristen Schaal varit med mer.
Andreas_ (Anmäl)   10/7 2013
Tyvärr så funkade inte detta koncept på mig, jag föll inte för den mörka humorn eller satiren som presenterades i filmen, så detta var inte min "kopp av te" som man brukar säga. Jag tycker inte filmen har något djup eller mening eller ens rolig svart humor, utan den är mest bara väldigt flummig. Dock bra gjorda smörskulpturer och skådisar, speciellt av Olivia Wilde, som dessutom var väldigt lätt att vila ögonen på, så det som räddar denna flummiga rulle från en 1:a är just Olivia Wilde. Sen vad tusan gör Hugh Jackman i denna film? han kan inte agera roligt på något sätt, och har inget i en komedi att göra, nästan så att han själv drar ner betyget till en 1:a igen, han borde verkligen hålla sig till mer seriösa roller där han kan agera trovärdigt. Men jag ger denna satir en svag 2:a för Olivia och Jennifer Garners härliga spel framför kameran.
Spidde (Anmäl)   17/3 2013
Oväntat rolig och underhållande film med en bisarr story, hyfsade skådisar och ett oväntat välskrivet manus. Bra!
mkreku (Anmäl)   12/3 2013
En extra stjärna för Olivia Wilde.
Scooter634 (Anmäl)   4/2 2013
Riktigt skön rulle!