Cable Guy

Originaltitel: The Cable Guy
Regissör:Ben Stiller
Utgivningsår:1996

Om Cable Guy:

Muta mannen som installerar din kabel-TV och han ger dig sedan alla kanaler gratis. Det tricket prövar Steven, som just blivit lämnad av sin tjej och därför behöver massor av TV-kanaler att trösta sig med. Men det skulle han inte gjort. Kabelkillen vill nämligen inte ha pengar utan vänskap som muta...
Se filmen på Netflix

Regissör: Gene Quintano
År: 1993
Genre: Komedi, Action, Kriminalare
Laddat vapen 1

Jim Carrey, Matthew Broderick, Leslie Mann, Jack Black, George Segal, Diane Baker, Ben Stiller, Owen Wilson, Janeane Garofalo, Charles Napier, Eric Roberts, Andy Dick, David Cross

Lou Holtz Jr

Komedi, Thriller

Recension Cable Guy

- LittleNicky sätter betyg 3 och skriver:
Steven Kovacs (Matthew Broderick) ska ta en paus från förhållandet med sin flickvän. Han flyttar in i en ny lägenhet och ska till att koppla i teven. Det går inte, så att han ringer kabelkillen (Jim Carrey). Det dröjer en sekund innan det ringer på dörren. Steven får hjälp med teven och får perfekt bild och ljud. Men sedan ber han om att få gratis kabel för 50$ av kabelkillen. han får det och slipper...

Recension av Cable Guy - Läs hela!

Diskussioner om Cable Guy  (0 diskussioner)
Kommentarer om Cable Guy (596 st)
deswhip (Anmäl)   15/1 2018
Humorn är lite "over the top" och filmen är tekniskt sett inte speciellt bra egentligen. Mitt generösa betyg kommer av en enda sak, Jim Carreys insats! Det finns ingen annan som han, han har gjort mycket skit också men när filmen i övrigt är bra och han får göra sin grej, då kan ingen göra det bättre. Basketscenen är det bästa exemplet.
Nalleman (Anmäl)   13/1 2018
Tramsfilm!
Sarakin76 (Anmäl)   5/1 2018
Riktig bra og tankevekkende film om vennskap og kjærlighet.
Filmfantast86 (Anmäl)   12/10 2017
Ganska bra
wasteoftime (Anmäl)   18/7 2017
Att vandra ner längs de gamla 90-talsfilmerna med Jim Carrey är inte alltid en trevlig återupplevelse. En del saker håller ju fortfarande, och vissa saker, även om de håller, är bara inte samma sak längre. Detta är en sådan film. Den är ganska träffande i en hel del, fortfarande, och har en del roliga stunder, men Matthew Broderick är ju en kraftig dealbreaker, även om han här inte gör en av sin sämre roller. Det är varken bra eller dåligt, på det hela taget, 0,2 på SH-skalan.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Cable Guy