Cadillac Man

Originaltitel: Cadillac Man
Regissör:Roger Donaldson
Utgivningsår:1990

Om Cadillac Man:

Joey är en bilförsäljare som älskar sitt jobb. Men problemen hopar sig en hektisk helg: han hotas av uppsägning om han inte säljer 12 bilar på två dagar, han är skyldig en lokal gangster 20 000 dollar och han har dessutom två flickvänner och en exfru att försöka manövrera. Då kör Larry in i bilaffären med en kulspruta i handen - någon har legat med hans hustru som jobbar på bilfirman och det enda som kan rädda situationen är Joeys förmåga att snacka ...

Titel: Hur jag lärde en FBI-agent att dansa marengo
Originaltitel: My Blue Heaven
Regissör: Herbert Ross
År: 1990
Genre: Komedi
Hur jag lärde en FBI-agent att dansa marengo
Titel: Med livet i behåll
Regissör: Francis Veber
År: 1989
Genre: Komedi, Action
Tre på rymmen

Robin Williams, Annabella Sciorra, Tim Robbins, Pamela Reed, Lori Petty, Bill Nunn, Judith Hoag, Zack Norman, Paul Guilfoyle, Eddie Jones, Fran Drescher

Ken Friedman

Komedi, Kriminalare

Diskussioner om Cadillac Man  (0 diskussioner)
Kommentarer om Cadillac Man (15 st)
Astrojacob (Anmäl)   3/4 2016
Såg den mest för Robin Williams. Som en slapstick variant av "Dog day afternoon"? Gäsp, ganska skrikig o tjatig situationskomedi blir en svag Trea.
Dutch (Anmäl)   20/8 2014
Ganska tråk men bjuder på några skratt här och där
Brigante (Anmäl)   23/5 2009
Vill du skratta lite då och då och gå där ifrån funderandes över vad du just upplevde? Se den här då. Definitivt.
DonDardan (Anmäl)   8/8 2008
Inte bara en härlig komedi utan en intressant handling som just håller en intresserad hela tiden. Robin Williams ska inte få kritik då jag tycker han passade utmärkt till den roll han utdelades men han hamnar i skuggan ändå av en grym Tim Robbins.
Erikemen (Anmäl)   26/3 2007
Billig 80-tals komedi, även om den snubblat in på 1990. Har en del roliga scener.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Cadillac Man