Cadillac Records

Originaltitel: Cadillac Records
Regissör:Darnell Martin
Utgivningsår:2008

Om Cadillac Records:

Handlar om hur Chess Records startade och ett imperium byggdes samtidigt som den följer många av de artister som gjort stor påverkan på musiken då och idag.

Titel: Brooklyn Rules
Regissör: Yee Tung-shing
År: 2007
Genre: Drama, Kriminalare, Thriller
Protégé

Adrien Brody, Jeffrey Wright, Beyoncé Knowles, Gabrielle Union, Cedric the Entertainer, Mos Def, Columbus Short, Eamonn Walker, Tammy Blanchard, Emmanuelle Chriqui, Shiloh Fernandez, Jill Flint, Isiah Whitlock Jr

Darnell Martin

Drama, Romantik, Musikal, Biografi

Diskussioner om Cadillac Records  (0 diskussioner)
Kommentarer om Cadillac Records (43 st)
hardcore (Anmäl)   14/10 2018
Skådespeleriet är bra men problemet med tex Beyonce är inte att hon gör en dålig tolkning. Utan för mig känns inte hon trovärdig som Etta James för att hon är Beyonce och det är det lite för svårt att för min del koppla bort. Att en av världens största artister gestaltar en annan som var det typ 50 år innan är lite att skjuta sig själv i foten. Hade tex filmen varit baserad på henne fast ändå inte vara henne. Som tex the rose är baserad på Janis Joplins liv men det är inte Joplin den handlar om då hade jag kunna köpa det. Sen tycker jag att filmen är väldigt ytlig då den visar för många intressanta artister som egentligen hade gjort sig bäst som film var för sig.
RustyFilm (Anmäl)   7/12 2016
Välgjord film om 50-60 talets blues artister på Chess Records, kanske är det lite slätstruket berättat, detta trots att man troligen har saltat den verkliga historien en del. Men mig tilltalar det storligen. Det är skådespelarna själva som sjunger (förutom nått undantag, där det är original) Brukar tycka det är bättre att lägga in original artisternas röster och här skulle det höja filmen till ännu högre höjder om så gjorts. Måste ändå berömma Beyoncé s tolkning av Etta James. Filmen porträtterar förutom nämnda Etta James blues storheter som Muddy Waters, Little Walter, Willie Dixon, Howlin Wolf och Chuck Berry. Fantastisk musik.
Stygga-Vargen (Anmäl)   22/10 2016
Väldigt bra film med bra skådespelare och bra musik. Mos Def gör väldigt bra ifrån sig som Chuck Berry och jag gillar också Beyoncé som Etta James.
Raimo_1985 (Anmäl)   8/5 2015
Ganska bra, stark trea. Tror denna släpptes direkt på dvd i Sverige? En riktigt trevlig musikfilm att koppla av till. Jag kan inte mycket om dessa artister heller så det var kul att lära sig lite. Synd att historien berättas så hastigt bara. Sedan vet jag ju inte vad som är sant heller.
elzplz (Anmäl)   11/10 2014
ganska tråkig, tappade koncentrationen typ med detsamma.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Cadillac Records
Se filmen