Café Society

Originaltitel: Café Society
Regissör:Woody Allen
Utgivningsår:2016

Om Café Society:

New York och Hollywood under 1930-talet, en period av pulserande nattliv, filmstjärnor, playboyar, gangstrar, fantastisk musik och mycket glamour. Eftersom han får det allt svårare att stå ut med sina gnabbande föräldrar, sin gangsterbror och familjens guldsmedsaffär, känner Bobby Dorfman att han behöver ett miljöombyte. Han beslutar sig för att åka till Hollywood och besöka sin inflytelserika morbror Phil som arbetar inom filmbranschen.

Titel: Shopgirl
År: 1944
Genre: Thriller
Bon Voyage
Titel: To Each His Own Cinema
Originaltitel: Chacun son cinéma ou Ce petit coup au coeur quand la lumière s'éteint et que le film commence
Regissör: Gus Van Sant, David Cronenberg, Wim Wenders, Zhang Yimou, Jane Campion, Lars von Trier, Chen Kaige, Atom Egoyan, Theo Angelopoulos, Olivier Assayas, Ken Loach, Takeshi Kitano, Wong Kar-wai, Abbas Kiarostami, Alejandro G Iñárritu, Hou Hsiao-hsien
År: 2007
Genre: Drama, Komedi
To Each His Own Cinema

Jesse Eisenberg, Kristen Stewart, Steve Carell, Blake Lively, Corey Stoll, Jeannie Berlin, Ken Stott, Sheryl Lee, Sari Lennick, Stephen Kunken, Parker Posey, Paul Schneider (II), Anna Camp, Tony Sirico, Max Adler, Anthony DiMaria, Gregg Binkley, Don Stark

Woody Allen

Drama, Komedi, Romantik

Diskussioner om Café Society  (0 diskussioner)
Kommentarer om Café Society (48 st)
gjoob (Anmäl)   22:46 8/5
Jesse Eisenberg var bättre än jag hade kunnat hoppats i sin Woody Allen-roll. Filmen var okej, men inte särskilt rolig. Känns dock mer Allensk än många av hans andra senare filmer, kanske på grund av just Eisenbergs Allen-liknande gimmick.
Haenskii (Anmäl)   8/11 2018
Nej, det här var ingen hit. Jag brukar tycka om filmer som handlar om film men den här tar endast upp ämnet genom att nämna kända namn då och då, något ironiskt eftersom filmen ser ner på människor som endast pratar om de kända personer som de har träffat. Även om Allen själv inte medverkar så är han där form av Jesse Eisenbergs karaktär, lika självgod som alltid. Ingen spännade story, felcastade skådespelare och full av stereotyper.
kryttan (Anmäl)   12/9 2018
Snygga miljöer, men ganska tråkig.
Albion (Anmäl)   11/9 2018
Riktigt trivsam film som gör ett nedslag i 30-talets high society. Träffsäkert mode och miljöbeskrivning och utmärkta rollgestaltningar bidrar till en lyckad upplevelse. Betyget blir en klar 4:a
labi (Anmäl)   28/7 2018
Woody har en hög lägstanivå. Snart hoppas jag på en sån där fullträff igen. On point-skådespeleri som vanligt. Eisenberg ÄR Woody Allen.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Café Society