Cake

Originaltitel: Cake
Regissör:Daniel Barnz
Utgivningsår:2014

Om Cake:

Claire har ett ansikte och en kropp fulla av ärr, svår smärta i ben och rygg, mår psykiskt uruselt och är känslomässigt helt tom. Kort sagt - hon lider. Men hon är också en riktig bitch. Efter en olycka har hon lyckats driva både man, vänner och terapeuter ifrån sig och hon lever ensam i sin bungalow. Dit släpper hon endast in sin trogna hushållerska Silvana och ibland trädgårdsmästaren för lite meningslöst sex. Men när en kvinna i terapigruppen begår självmord får Claires liv plötsligt lite andra drivkrafter än dem som går ut på att skaffa mer piller än vad recepten tillåter.

Titel: På väg med miss Daisy
Originaltitel: Beautiful Boy
Regissör: Shawn Ku
År: 2010
Beautiful Boy

Jennifer Aniston, Adriana Barraza, Sam Worthington, Anna Kendrick, Evan O'Toole, Mamie Gummer, Felicity Huffman, William H Macy, Chris Messina, Lucy Punch, Manuel Garcia-Rulfo, Camille Guaty, Britt Robertson, Allen Maldonado

Patrick Tobin

Drama

Diskussioner om Cake  (0 diskussioner)
Kommentarer om Cake (27 st)
KyLLo (Anmäl)   14:00 27/6
När man läser filmbeskrivningen kan man nog få för sig att det är en intensiv, händelserik och komisk film, men jag upplevde den inte som det. Jag brukade ogilla Aniston, men på senare tid har jag sett henne i ett par bra roller och då har hon levererat. Så även här. Pendlar mellan en stark tvåa och en svag trea.
Knasiga-Lasse (Anmäl)   02:41 25/6
Tråkig.
92axha10 (Anmäl)   19:52 27/2
En aning ofokuserad och gnällig film med spridda stunder
Stygga-Vargen (Anmäl)   30/12 2017
Jag hade inga förväntningar över huvud taget. Vilket kanske var bra. Hur som helst så är det här en bra film där Jennifer Aniston faktiskt gör ofantligt bra ifrån sig. Enda minuset är väl kanske att slutet kunde ha varit lite bättre.
kryttan (Anmäl)   30/8 2017
Väldigt rörande och sorglig film med en fantastisk Aniston, som visar att hon är en mycket kompetent skådespelerska. Välskrivet välfilmat och bra!
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Cake