Cake

Originaltitel: Cake
Regissör:Daniel Barnz
Utgivningsår:2014

Om Cake:

Claire har ett ansikte och en kropp fulla av ärr, svår smärta i ben och rygg, mår psykiskt uruselt och är känslomässigt helt tom. Kort sagt - hon lider. Men hon är också en riktig bitch. Efter en olycka har hon lyckats driva både man, vänner och terapeuter ifrån sig och hon lever ensam i sin bungalow. Dit släpper hon endast in sin trogna hushållerska Silvana och ibland trädgårdsmästaren för lite meningslöst sex. Men när en kvinna i terapigruppen begår självmord får Claires liv plötsligt lite andra drivkrafter än dem som går ut på att skaffa mer piller än vad recepten tillåter.

Titel: Meadowland
Originaltitel: Beautiful Boy
Regissör: Shawn Ku
År: 2010
Beautiful Boy

Jennifer Aniston, Adriana Barraza, Sam Worthington, Anna Kendrick, Evan O'Toole, Mamie Gummer, Felicity Huffman, William H Macy, Chris Messina, Lucy Punch, Manuel Garcia-Rulfo, Camille Guaty, Britt Robertson, Allen Maldonado

Patrick Tobin

Drama

Diskussioner om Cake  (0 diskussioner)
Kommentarer om Cake (25 st)
92axha10 (Anmäl)   19:52 27/2
En aning ofokuserad och gnällig film med spridda stunder
Stygga-Vargen (Anmäl)   30/12 2017
Jag hade inga förväntningar över huvud taget. Vilket kanske var bra. Hur som helst så är det här en bra film där Jennifer Aniston faktiskt gör ofantligt bra ifrån sig. Enda minuset är väl kanske att slutet kunde ha varit lite bättre.
kryttan (Anmäl)   30/8 2017
Väldigt rörande och sorglig film med en fantastisk Aniston, som visar att hon är en mycket kompetent skådespelerska. Välskrivet välfilmat och bra!
fridenpaden (Anmäl)   25/2 2017
Om det inte hade varit för det där jäkla hjärnspöket så hade jag nog gett filmen ett bättre betyg.
jonbo (Anmäl)   21/8 2016
Aniston är bra, det trodde jag inte riktigt, i en film som tror lite för mycket på dess självklara styrka, och därför missar att berätta historien väl.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Cake