California Suite

Originaltitel: California Suite
Regissör:Herbert Ross
Utgivningsår:1978

Om California Suite:

Historien om fem par och deras personliga dilemman.

Richard Pryor, Michael Caine, Walter Matthau, Alan Alda, Bill Cosby, Herb Edelman, Maggie Smith, Elaine May, Jane Fonda, Denise Galik

Neil Simon

Drama, Komedi

Diskussioner om California Suite  (0 diskussioner)
Kommentarer om California Suite (6 st)
Manko (Anmäl)   23/11 2010
Riktigt smakfull och intelligent till en början, men urartar en aning med finalen på de sista två historierna.
Bomkia (Anmäl)   15/9 2007
Trodde det skulle vara ren komedi, men Smith, Caine- och Alda Fonda-historierna var till stor del draman. Underhållande och välspelat. 3++
Pärlemor (Anmäl)   15/8 2007
Maggie Smith och Michael Caine, Alan Alda och Jane Fonda gör två utsökta dramahistorier; Walter Mathau och Elaine May är o.k. också med "svängdörrskomediinslag", men historien med de två tennisspelande paren kunde ha klippts bort. Annars är den sevärd - för Maggie Smiths och Alan Aldas rolltolkningar!
snoqalf (Anmäl)   29/6 2007
Blev lite väl splittrat med två prathistorier och två komedihistorier. För få beröringspunkter emellan dem.
tandersten (Anmäl)   25/6 2007
Lite woody-feeling här och där...
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till California Suite