Caligula: The Untold Story

Originaltitel: Caligola: La storia mai raccontata
Regissör:Joe D'Amato
Utgivningsår:1981

Om Caligula: The Untold Story:

Joe D'Amatos svar på mastodont-versionen från 1979; kanske mer extrem än sin föregångare.

Titel: Caligula
Regissör: Federico Fellini
År: 1969
Genre: Drama, Komedi, Romantik, Äventyr, Skräck, Fantasy
Fellini Satyricon

David Brandon, Laura Gemser, Oliver Finch, Charles Borromel, Fabiola Toledo, Gabriele Tinti, Michele Soavi, Sasha D'Arc, Laura Levi

Joe D'Amato, George Eastman

Drama, Vuxenfilm

Caligula II: The Untold Story

Italien
Med i listor: Storfilmer om Romarriket, Vuxenfilm Top 50
Diskussioner om Caligula: The Untold Story  (0 diskussioner)
Kommentarer om Caligula: The Untold Story (12 st)
Sangraal (Anmäl)   29/1 2015
Den var väl inte så sleazy? Eller jag hade då förväntat mig mer sleaze... Däremot överraskade den litegrann på flera andra punkter.
Raimo_1985 (Anmäl)   9/1 2013
Vilken sleazy cheese. Ja, jag fattar vad den har för syfte, vad D' Amato tänkte sig med detta. Han måste varit en speciell man. Med tanke på att han gjorde ALLT mellan himmel och jord. Den gick inte hem hos mig, det brukar inte såna här ost-drypande sleaze/dekadens/porr-komedier göra. Urk.... Avsmak.
Cineasten (Anmäl)   28/1 2012
Fräsigt med en film som innehåller både autentiska sexscener, mycket brutalt grafiskt våld och tidelag. Snyggt gjord iofs men ack sån dumt.
Terran (Anmäl)   21/10 2010
Caligula från 1979 har ju iaf Peter O'Toole och Malcolm Mcdowell, den här har inte ens ett vettigt personorträtt av "den lilla stöveln", och skildrar knappt hans liv, utan lägger nästan allt krut på haremet han hade... Kul att dvärgen såg ut att ha det roligt iaf, för jag hade det då inte.
prs (Anmäl)   22/4 2009
Den var jättebra. Framförallt porträtteringen av vansinne den inmixade italienska dubbningen, och ljudloopen mellan 1'09 och 1'15 - it's amazing! Men varför hade dvärgen grön ögonskugga?
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Caligula: The Untold Story