Call Girl

Originaltitel: Call Girl
Regissör:Mikael Marcimain
Utgivningsår:2012

Om Call Girl:

Stockholm, sent 70-tal. Det perfekta samhället. Politisk neutralitet och kärnkraft marscherar hand i hand med kvinnlig frigörelse och sexuell revolution. Bara ett stenkast från regeringsbyggnader och ungdomshem ligger den förföriska och smutsiga världen av sexklubbar, stripshower, diskotek och lägenheter för intima möten. Den unga Iris blir rekryterad från samhällets bottenskikt till en hänsynslös värld där de med makt tar vad de vill ha.
Se filmen på CDON

Regissör: Florian Henckel von Donnersmarck
År: 2006
Genre: Drama, Thriller
De andras liv

Sofia Karemyr, Simon J Berger, Josefin Asplund, Pernilla August, Anders Beckman, Sven Nordin, David Dencik, Hanna Ullerstam, Sverrir Gudnason, Ruth Vega Fernandez, Magnus Krepper, Jade Viljamaa, Louise Peterhoff, Jennie Silfverhjelm, Outi Mäenpää

Marietta von Hausswolff von Baumgarten

Drama, Thriller

Sverige, Norge, Finland, Irland
Diskussioner om Call Girl  (0 diskussioner)
Kommentarer om Call Girl (166 st)
dudson (Anmäl)   16/10 2018
O#.
dudson (Anmäl)   16/10 2018
Good Damn detta var verkligen en fet smocka till film!! Swe skapar kultur när den är som mest närgången & driven. Fy fan vilken vidrigt o skabbigt samhälle vi hade då på mitten av 70-talet när det kommer till sex/kvinno syn. Man blir fan mörk rädd. Ingen Mee 2 Kampanj där inte. Skådisarna går heller inte av för hackor. Imponerad!! Sen gestaltningen av sex köparen O är åxå fint genomförd. Stark Film Konst!!!
Nalleman (Anmäl)   21/5 2018
Kan någon mer än SVT:s filminköpare tycka detta dravel är bra?
Roswall (Anmäl)   10/3 2018
Marcimain lyckas på ett gott sätt förmedla ett mörker och hopplöshet, utan att spela för mycket på kännslor. Jag är precis som i Lasermannen imponerad av hur han lyckas skildra samtiden. Vidrigt och tragiskt att det här är baserat på verkliga händelser. Hoppas tjejerna mår ok idag.
Rai (Anmäl)   27/2 2018
Så otroligt seg!!