Sånger från Manhattan

Originaltitel: Begin Again
Regissör:John Carney
Utgivningsår:2013

Om Sånger från Manhattan:

Förförd av drömmar om att lyckas i den stora staden flyttar Greta och hennes pojkvän Dave till New York för att fullfölja sin passion för musik. Men när Dave får ett stort solo-kontrakt blir Greta lämnad på egen hand. Hennes liv tar en ny vändning när en desillusionerad musikproducent snubblar in på den lokala baren där hon framför en av sina låtar.

Titel: Once
Genre: Drama, Romantik
Last Night
Titel: Music and Lyrics
Originaltitel: Music and Lyrics
Regissör: Marc Lawrence (II)
År: 2007
Originaltitel: Song One
Regissör: Kate Barker-Froyland
År: 2014
Song One

Keira Knightley, Mark Ruffalo, Hailee Steinfeld, Adam Levine, Catherine Keener, James Corden, Mos Def, CeeLo Green, Shannon Walsh, Ian Brodsky, David Abeles, Aya Cash, Kena Onyenjekwe, Jennifer Li Jackson, Rob Morrow, Maddie Corman

John Carney

Drama, Komedi, Romantik

Can a Song Save Your Life?

Recension Sånger från Manhattan

- precineadd sätter betyg 3 och skriver:
Man måste förtjäna att ha med Dooley Wilsons "As Time Goes By" i en film. Sånger från Manhattan - med orignaltiteln Begin Again – gör det. Dan (Mark Ruffalo) sitter på en bänk tillsammans med Greta (Keira Knightley) och lyssnar på den; han säger ”Musik kan göra det mest banala till något som känns viktigt”. Och det är samma sak med den här filmen. Den är banal men den känns viktig. Det är något...

Recension av Sånger från Manhattan - Läs hela!

Diskussioner om Sånger från Manhattan  (0 diskussioner)
Kommentarer om Sånger från Manhattan (64 st)
idaho1981 (Anmäl)   28/7 2018
Över förväntan. Ruffalo gör som vanligt ett bra jobb och Knightley spelar sin vanliga karaktär, så bär jag kunde bortse från henne var det riktigt underhållande.
Barneyk (Anmäl)   26/11 2017
Otroligt charmig och trevlig och feelgood med massa bra musik och bra skådespelarinsatser och jag håller inte med om att den är så klyschig och förutsägbar, visst är den rak och enkel men tycker den ändå gör sin egen grej och hanterar dom olika relationerna på oklyschiga sätt. Jag gillade dock inte alls subplotten med dotterns kläder och rådet om att spela ointresserad. Det gav en ganska unken bismak till en annars väldigt trevlig film. Väger lite mellan stark trea och svag fyra. Det får ligga och mogna lite i mig och får en trea så länge.
annihilat0r (Anmäl)   26/11 2017
"Begin Again" är en attraherande film om relationer och livet i stort. Mark Ruffalo är som brukligt sensationell. En film som varje individ verkligen behöver – och som jag därmed önskar kunde ta sig ut bland massorna.
Filmfantast86 (Anmäl)   30/10 2017
piotr (Anmäl)   18/9 2017
Feelgood. Förutsägbar, men det funkar riktigt bra. Keira överraskar.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Sånger från Manhattan
Se filmen