Candy

Originaltitel: Candy
Regissör:Neil Armfield
Utgivningsår:2006

Om Candy:

Candy blir kär i en heroinist och vi får följa dem i jakten efter en sil att injicera, från missbrukarlivet i Sydney, till livet i Melbourne för att bli fri från drogmissbruket.

Titel: Requiem for a Dream
Originaltitel: La môme
Regissör: Olivier Dahan
År: 2007
La vie en rose – berättelsen om Edith Piaf

Heath Ledger, Abbie Cornish, Geoffrey Rush, Tom Budge, Tony Martin, Noni Hazlehurst, Roberto Meza Mont, Tim McKenzie, Tara Morice, Jason Chan, Damon Herriman, Nathaniel Dean, Paul Blackwell

Neil Armfield, Luke Davies

Drama, Romantik

Australien
Med i listor: Stockholm XVII Competition
Diskussioner om Candy  (0 diskussioner)
Kommentarer om Candy (131 st)
Stygga-Vargen (Anmäl)   12/11 2016
Ingen höjdare. Den är inte jättedålig men den är långtifrån lika bra som den hade kunnat bli.
supermancover (Anmäl)   30/4 2016
Otroligt melankolisk men vacker. Heath ledgers bästa roll enligt mig.
Gordyal (Anmäl)   7/3 2016
Inga svackor, inga toppar, inga överraskningar. Stabilt och välspelat utan att direkt imponera. En trea kan inte bli så mycket rakare. (8/15)
Körsbär (Anmäl)   1/1 2016
Om man gillar o kollar på missbrukare o misär är denna film något för dig. Suveränt skådespeleri men sådana här filmer ger mig ingenting.
Mortiis (Anmäl)   16/1 2015
En rejäl dos misär. Något av en australisk Trainspotting och vad jag förstår bygger det på en självbiografisk bok. Bra insatser av Ledger och Cornish. Hjärtskärande att se föräldrar blunda för sina barns missbruk, klappa de på axeln och hoppas att problemen ska gå över. Anledningen att jag inte sätter fyra är att jag inte riktigt tycker att man kommer karaktärerna tillräckligt nära. Gripande och dramatiskt, men något ytligt.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Candy