Betyg idag: 2 589 Besökare idag: 6 713

Originaltitel: Cannibal Holocaust
Regissör:Ruggero Deodato
Utgivningsår:1980

Om Cannibal Holocaust:

Ett filmteam som ska göra en dokumentär om de olika stammarna i Amazonasdjungeln har försvunnit och en professor bestämmer sig för att ge sig ut och leta efter dem.

Titel: De sista kannibalerna
Regissör: Sergio Martino
År: 1978
Genre: Thriller, Äventyr, Skräck
Bergets grymma hemlighet

Robert Kerman, Francesca Ciardi, Perry Pirkanen, Luca Barbareschi, Salvatore Basile, Ricardo Fuentes, Carl Gabriel Yorke, Paolo Paoloni, Lionello Pio Di Savoia, Luigina Rocchi

Gianfranco Clerici, Giorgio Stegani

Äventyr, Skräck

Italien

Recension Cannibal Holocaust

- Kalkonhönan sätter betyg 5 och skriver:
Till att börja med måste jag dra igång med en liten nostalgitripp som vanligt då det kommer till att recensera film som betytt mycket i min tidiga "filmfanatiskabana". Första gången jag fick nys om Deodatos kultförklarade kannibalraffel var på Lunarstorm (av alla ställen) och självklart såg jag till att jag skulle få filmen sedd till vilket pris som helst. På något vis hade jag och en vän till mig...

Recension av Cannibal Holocaust - Läs hela!

Med i listor: Gore Galore, Kannibalfilmer, Pembletons favorit-soundtrack, Video nasties
Diskussioner om Cannibal Holocaust  (0 diskussioner)
Kommentarer om Cannibal Holocaust (481 st)
Stan (Anmäl)   18:57 28/10
Svår film att betygsätta. Otroligt sopig film med kasst manus och story, men väldigt effektfull och man får täcka för ögonen ibland vilket jag inte kan säga om många filmer. Underbar musik. Jag förstår dock inte varför man börjar med att gå in i djungeln för att hitta ett försvunnit team journalister och deras filmmaterial för att sedan får se i en timme hur de sitter och tittar på deras material när vi redan vet hur det slutar.... meningslöst och inte särskilt engagerande. Speciellt inte är de beter sig som odjur
Filmfantast86 (Anmäl)   21:07 23/10
Pingstpastorn (Anmäl)   01:34 27/9
Vedervärdigt!
Stygga-Vargen (Anmäl)   01:49 12/8
Jag har precis sett den oklippta versionen och den här filmen är både en klassiker och ett mästerverk. Visst blir filmen lite väl äcklig emellanåt (jag syftar främst på scenen med sköldpaddan) men filmen är ju trots allt ökänd av en anledning.
Sarakin76 (Anmäl)   19:43 20/2
Både A og B.