Cannibal Holocaust

Originaltitel: Cannibal Holocaust
Regissör:Ruggero Deodato
Utgivningsår:1980

Om Cannibal Holocaust:

Ett filmteam som ska göra en dokumentär om de olika stammarna i Amazonasdjungeln har försvunnit och en professor bestämmer sig för att ge sig ut och leta efter dem.

Titel: De sista kannibalerna
Regissör: Ruggero Deodato
År: 1985
Genre: Action, Äventyr
Cut and Run

Robert Kerman, Francesca Ciardi, Perry Pirkanen, Luca Barbareschi, Salvatore Basile, Ricardo Fuentes, Carl Gabriel Yorke, Paolo Paoloni, Lionello Pio Di Savoia, Luigina Rocchi

Gianfranco Clerici, Giorgio Stegani

Äventyr, Skräck

Italien

Recension Cannibal Holocaust

- FreddyKrueger sätter betyg 2 och skriver:
En vacker dag lämnar ett filmteam bestående av fyra personer sina hem och beger sig ut i djugeln för att filma en dokumentärfilm... men veckor passerar och man har inte hört från teamet sen dagen då de åkte. Ett forskningsteam åker till djungeln för att ta reda på vad som hände med teamet. Du som har sett Cannibal Holocaust vet vad som väntar den person som ännu inte sett den. Om man är nybörjare...

Recension av Cannibal Holocaust - Läs hela!

Med i listor: Gore Galore, Kannibalfilmer, Pembletons favorit-soundtrack, Video nasties
Diskussioner om Cannibal Holocaust  (0 diskussioner)
Kommentarer om Cannibal Holocaust (481 st)
Stan (Anmäl)   28/10 2017
Svår film att betygsätta. Otroligt sopig film med kasst manus och story, men väldigt effektfull och man får täcka för ögonen ibland vilket jag inte kan säga om många filmer. Underbar musik. Jag förstår dock inte varför man börjar med att gå in i djungeln för att hitta ett försvunnit team journalister och deras filmmaterial för att sedan får se i en timme hur de sitter och tittar på deras material när vi redan vet hur det slutar.... meningslöst och inte särskilt engagerande. Speciellt inte är de beter sig som odjur
Filmfantast86 (Anmäl)   23/10 2017
Pingstpastorn (Anmäl)   27/9 2017
Vedervärdigt!
Stygga-Vargen (Anmäl)   12/8 2017
Jag har precis sett den oklippta versionen och den här filmen är både en klassiker och ett mästerverk. Visst blir filmen lite väl äcklig emellanåt (jag syftar främst på scenen med sköldpaddan) men filmen är ju trots allt ökänd av en anledning.
Sarakin76 (Anmäl)   20/2 2017
Både A og B.