Cannibal Holocaust

Originaltitel: Cannibal Holocaust
Regissör:Ruggero Deodato
Utgivningsår:1980

Om Cannibal Holocaust:

Ett filmteam som ska göra en dokumentär om de olika stammarna i Amazonasdjungeln har försvunnit och en professor bestämmer sig för att ge sig ut och leta efter dem.

Titel: De sista kannibalerna
Regissör: Sergio Martino
År: 1978
Genre: Thriller, Äventyr, Skräck
Bergets grymma hemlighet

Robert Kerman, Francesca Ciardi, Perry Pirkanen, Luca Barbareschi, Salvatore Basile, Ricardo Fuentes, Carl Gabriel Yorke, Paolo Paoloni, Lionello Pio Di Savoia, Luigina Rocchi

Gianfranco Clerici, Giorgio Stegani

Äventyr, Skräck

Italien

Recension Cannibal Holocaust

- thedyinglight sätter betyg 5 och skriver:
Cannibal Holocaust är en av tidernas mest kontroversiella filmer och det är inte svårt att förstå varför den rörde upp många starka känslor vid premiären 1979, den är extremt våldsam och absolut inte lämplig för svaghjärtade, idag är den om jag får säga min åsikt inte så värst grov då vi ju i dagsläget har filmer som bland annat Slaughtered vomit dolls och August Undergrounds Mordum. Nåja, filmen...

Recension av Cannibal Holocaust - Läs hela!

Med i listor: Gore Galore, Kannibalfilmer, Pembletons favorit-soundtrack, Video nasties
Diskussioner om Cannibal Holocaust  (0 diskussioner)
Kommentarer om Cannibal Holocaust (478 st)
Sarakin76 (Anmäl)   19:43 20/2
Både A og B.
fanny7504 (Anmäl)   15:00 4/1
Den värsta skiten jag någonsin sett! Dåliga skådespelare, dålig musik, dålig regi. Regissören borde blivit satt i fängelse pga allt djurplågeri! En riktig skitfilm som borde förintas. Trodde heller aldrig jag skulle heja på kannibaler i en film, men var inga problem här. Synd att DOM inte var äkta och åt upp filmteamet...
Stygga-Vargen (Anmäl)   22/10 2016
Den här filmen var tyvärr långt under förväntan. Trodde att den skulle vara betydligt otäckare än den faktiskt är. Som helhet är den bara seg och tråkig. Svag 2:a.
Gitarrmongot (Anmäl)   5/10 2016
Jag såg den igår på Cinameteket i Göteborg tillsammans med min flickvän, som nästan hatade den. Jag själv tyckte den var rätt grym, i dubbel bemärkelse förstås. Jag betraktar den som en hämndfilm. Mördarna till våldtäktsmän i första Death Wish med Challe Bronson är inte nära att vara lika äckelinducerande som filmteamet som efterlämnar sig "found footage"-materialet i den här filmen. Too bad att inte den slutgiltiga slakten var mer utdragen och ingående. Till sist vill jag påpeka att porrskådisen Robert Kerman gör sig bra som intellektuell antropolog, alla andra låter ungefär lika övertygande som de tyskar vilka dubbade porrfilm på åttiotalet (pappa hade ett stash med sådana rullar).
gjoob (Anmäl)   30/7 2016
Visst är den motsägelsefull och jag har en viss hatkärlek till den. Men det som är bra är riktigt bra och helt uppenbart har den någonting som griper tittaren, oavsett vad man sedan tycker om den.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Cannibal Holocaust