Cannibal Holocaust

Originaltitel: Cannibal Holocaust
Regissör:Ruggero Deodato
Utgivningsår:1980

Om Cannibal Holocaust:

Ett filmteam som ska göra en dokumentär om de olika stammarna i Amazonasdjungeln har försvunnit och en professor bestämmer sig för att ge sig ut och leta efter dem.

Titel: De sista kannibalerna
Regissör: Sergio Martino
År: 1978
Genre: Thriller, Äventyr, Skräck
Bergets grymma hemlighet

Robert Kerman, Francesca Ciardi, Perry Pirkanen, Luca Barbareschi, Salvatore Basile, Ricardo Fuentes, Carl Gabriel Yorke, Paolo Paoloni, Lionello Pio Di Savoia, Luigina Rocchi

Gianfranco Clerici, Giorgio Stegani

Äventyr, Skräck

Italien

Recension Cannibal Holocaust

- Marathon Night sätter betyg 3 och skriver:
I Cannibal Holocaust kritiserar Deodato mondo-industrin; den italienska nischen som går ut på att exploatera exotiska folkslag och få västerlänningar, i sina sammetsklädda biosalongsfåtöljer, att sitta och gapa åt vildars märkliga ritualer. Jag har ingenting emot att de sitter där storögda och glömmer bort djävulskapet att prassla med de nyinköpta godispåsarna, så länge den uttalade dokumentärfilmen...

Recension av Cannibal Holocaust - Läs hela!

Med i listor: Gore Galore, Kannibalfilmer, Pembletons favorit-soundtrack, Video nasties
Diskussioner om Cannibal Holocaust  (0 diskussioner)
Kommentarer om Cannibal Holocaust (482 st)
Biberkolben (Anmäl)   09:04 31/8
"Inga djur kom till skada under inspelningen" ... sa ingen någonsin om den här filmen. :'( Vidrigaste film jag sett någonsin. En extremt stark filmupplevelse. Det kommer nog dröja många, många år innan jag vill se den igen.
Stan (Anmäl)   28/10 2017
Svår film att betygsätta. Otroligt sopig film med kasst manus och story, men väldigt effektfull och man får täcka för ögonen ibland vilket jag inte kan säga om många filmer. Underbar musik. Jag förstår dock inte varför man börjar med att gå in i djungeln för att hitta ett försvunnit team journalister och deras filmmaterial för att sedan får se i en timme hur de sitter och tittar på deras material när vi redan vet hur det slutar.... meningslöst och inte särskilt engagerande. Speciellt inte är de beter sig som odjur
Filmfantast86 (Anmäl)   23/10 2017
Pingstpastorn (Anmäl)   27/9 2017
Vedervärdigt!
Stygga-Vargen (Anmäl)   12/8 2017
Jag har precis sett den oklippta versionen och den här filmen är både en klassiker och ett mästerverk. Visst blir filmen lite väl äcklig emellanåt (jag syftar främst på scenen med sköldpaddan) men filmen är ju trots allt ökänd av en anledning.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Cannibal Holocaust