Betyg idag: 1 658 Besökare idag: 5 247

Originaltitel: Cannibal Holocaust
Regissör:Ruggero Deodato
Utgivningsår:1980

Om Cannibal Holocaust:

Ett filmteam som ska göra en dokumentär om de olika stammarna i Amazonasdjungeln har försvunnit och en professor bestämmer sig för att ge sig ut och leta efter dem.

Titel: De sista kannibalerna
Regissör: Sergio Martino
År: 1978
Genre: Thriller, Äventyr, Skräck
Bergets grymma hemlighet

Robert Kerman, Francesca Ciardi, Perry Pirkanen, Luca Barbareschi, Salvatore Basile, Ricardo Fuentes, Carl Gabriel Yorke, Paolo Paoloni, Lionello Pio Di Savoia, Luigina Rocchi

Gianfranco Clerici, Giorgio Stegani

Äventyr, Skräck

Italien

Recension Cannibal Holocaust

- Blasphemer skriver:
Den här filmen behöver knappt någon presentation. Det handlar om den kanske mest ökända och omdebatterade filmen i världshistorien. Cannibal Holocaust följer antropologiprofessorn Dr. Harold Monroes ansträngningar att försöka bringa klarhet i det spårlösa försvinnandet av en grupp dokumentärfilmare. Under sitt senaste filmprojekt Green Inferno tappar de all kontakt med omvärlden och den civiliserade...

Recension av Cannibal Holocaust - Läs hela!

Med i listor: Gore Galore, Kannibalfilmer, Pembletons favorit-soundtrack, Video nasties
Diskussioner om Cannibal Holocaust  (0 diskussioner)
Kommentarer om Cannibal Holocaust (479 st)
Stygga-Vargen (Anmäl)   01:49 12/8
Jag har precis sett den oklippta versionen och den här filmen är både en klassiker och ett mästerverk. Visst blir filmen lite väl äcklig emellanåt (jag syftar främst på scenen med sköldpaddan) men filmen är ju trots allt ökänd av en anledning.
Pingstpastorn (Anmäl)   14:50 7/8
Sköldpaddan såg ju i alla fall smaskig ut.
Sarakin76 (Anmäl)   19:43 20/2
Både A og B.
fanny7504 (Anmäl)   15:00 4/1
Den värsta skiten jag någonsin sett! Dåliga skådespelare, dålig musik, dålig regi. Regissören borde blivit satt i fängelse pga allt djurplågeri! En riktig skitfilm som borde förintas. Trodde heller aldrig jag skulle heja på kannibaler i en film, men var inga problem här. Synd att DOM inte var äkta och åt upp filmteamet...
Gitarrmongot (Anmäl)   5/10 2016
Jag såg den igår på Cinameteket i Göteborg tillsammans med min flickvän, som nästan hatade den. Jag själv tyckte den var rätt grym, i dubbel bemärkelse förstås. Jag betraktar den som en hämndfilm. Mördarna till våldtäktsmän i första Death Wish med Challe Bronson är inte nära att vara lika äckelinducerande som filmteamet som efterlämnar sig "found footage"-materialet i den här filmen. Too bad att inte den slutgiltiga slakten var mer utdragen och ingående. Till sist vill jag påpeka att porrskådisen Robert Kerman gör sig bra som intellektuell antropolog, alla andra låter ungefär lika övertygande som de tyskar vilka dubbade porrfilm på åttiotalet (pappa hade ett stash med sådana rullar).
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Cannibal Holocaust