Betyg idag: 1 008 Besökare idag: 5 701

Originaltitel: Alferd Packer: The Musical
Regissör:Trey Parker
Utgivningsår:1993

Om Cannibal! The Musical:

Följ med den hurtiga kannibalen Alfred Packer och en grupp intet ont anande guldgrävarpionjärer in i Colorados klippiga berg. Allt flyter på i godan ro tills Packer blir hungrig. Med en till synes omättlig aptit börjar han kalasa på sina följeslagare medan han glatt sjunger sina förfäders gamla visor. Alfred Packer är den ende mannen i amerikansk historia som blivit dömd för kannibalism. Filmen försöker lösa den stora gåtan från 1874. Vem åt vem?

Titel: Ravenous
Regissör: Robert Wise, Jerome Robbins
År: 1961
Genre: Drama, Romantik
West Side Story

Trey Parker, Matt Stone, Ian Hardin, Dian Bachar, Stan Brakhage, Toddy Walters, Jason McHugh, Jon Hegel, Robert Muratore, Edward Henwood, Andrew Kemler, Masao Maki

Trey Parker, Matt Stone

Komedi, Musikal, Western, Skräck

Med i listor: Western Top 50
Diskussioner om Cannibal! The Musical  (0 diskussioner)
Kommentarer om Cannibal! The Musical (225 st)
Filmfantast86 (Anmäl)   25/10 2017
Diclonius (Anmäl)   25/10 2016
En kassett man nötte ut i sin ungdom. Kan fortfarande skratta så jag pissar på mig, åt scenen med de Japanska "Indianerna".
gotler (Anmäl)   8/12 2014
Var bakis.
Ful_fisk (Anmäl)   5/5 2014
Trey Parkers första film är så pass okänd att den knappt ens har ett kultrykte. Men bra är den! Man märker tydligt briljansen som skulle utformas till South park några år senare. Sköna repliker, roliga splatter-scener och framför allt helt fantastiska sångnummer! Troligtvis den bästa filmen Tromafilm producerat, fast det säger kanske inte så jättemycket… "Fudge, Packer?"
MaxMackan (Anmäl)   17/11 2013
Musiken är fantastisk. Och några skratt emellan, men mestadels är det bara transportsträckor mellan sångerna.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Cannibal! The Musical