Captain EO

Originaltitel: Captain EO
Regissör:Francis Ford Coppola
Utgivningsår:1986

Om Captain EO:

Captain EO och hans besättning har sänts till en planet för att återfå sin stora ledare till den "goda" sidan.

Titel: Moonwalker
Originaltitel: Across the Tracks
Regissör: Sandy Tung
År: 1990
I brottets gränsland

Michael Jackson, Anjelica Huston, Dick Shawn, Tony Cox, Debbie Lee Carrington, Cindy Sorenson, Gary DePew, Percy Rodrigues (röst)

George Lucas, Rusty Lemorande, Francis Ford Coppola

Kortfilm, Musikal, Science Fiction

3D movie Captain EO

Recension Captain EO

- Rollywood sätter betyg 3 och skriver:
Musiken är filmens huvudtema men trots all sång och dans är det tveksamt om man kan kategorisera den som en musikal. Det finns helt enkelt ingen annan film i dess slag att jämföra med vilket bidrar till höjt betyg för att vara lite unik. Men handlingen är rent av rutten, vilket förvånar när det är filmens mästare Francis Ford Coppola som skrivit manus.

Recension av Captain EO - Läs hela!

Diskussioner om Captain EO  (0 diskussioner)
Kommentarer om Captain EO (29 st)
ziferN (Anmäl)   28/6 2015
Man börjar ju först och främst fundera över hur mycket vilja som ligger bakom hos Coppola under skapandet, eftersom detta är inte alls bra och riktigt dåligt regisserad dessutom. Effekterna ligger heller inte på topp precis, samt verkar det som att Lucas står bakom manuset för figurerna under Star Wars-eran. Men nej.
lekke (Anmäl)   13/4 2014
Michael och muppar besegrar reapers från "Mass Effect" över en instrumental som skulle kunna ha varit plockad från "Final Fight". Ja, ungefär lika innehållsrik film som ett dumt datorspel... Har jag nämnt att det är hongkongfilmsljudeffekter i den också? Nåväl, en helt ok barnprodukt för sin tid.
JonteW (Anmäl)   20/5 2013
Såg denna på Disney Land i Tokyo och detta är ett klart godkänt theme park nöje i sin allra högsta grad. Men bortom Michael's musik glöms allt annat bort rätt snabbt när man gått ut från salen. Man kan och borde förvänta sig lite mer av namn som Lucas och Coppola. Kanske den idag mest slår på 80-talets nostalgiska strängar. Men får man chans att se den som den var tänkt, på bio med den gamla skolans 3D, ska man definitivt se den.
Suverän (Anmäl)   5/7 2012
Älskar verkligen Michael, på alla sätt och vis, han är och förblir helt makalös, men detta är inte bra.
sfrank (Anmäl)   29/1 2012
Det ser ut som kapten EO går framåt men han åker ju bakåt
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Captain EO