Captain Fantastic - En annorlunda pappa

Originaltitel: Captain Fantastic
Regissör:Matt Ross
Utgivningsår:2016

Om Captain Fantastic - En annorlunda pappa:

En far bor med sina sex barn långt inne i de djupaste skogarna i nordvästra USA. Han har ägnat sitt liv åt att lära barnen hur man ska leva och överleva långt från civilisationen, men en dag tvingas de lämna deras självgjorda paradis. När han konfronteras med den verkliga världen utmanas hans idéer om frihet och vad det innebär att försörja en familj.

Titel: Into the Wild
Originaltitel: The Visitor
Regissör: Tom McCarthy
Genre: Drama, Kriminalare, Romantik
The Visitor

Viggo Mortensen, George MacKay, Samantha Isler, Annalise Basso, Nicholas Hamilton, Shree Crooks, Charlie Shotwell, Trin Miller, Kathryn Hahn, Steve Zahn, Elijah Stevenson, Teddy Van Ee, Erin Moriarty, Missi Pyle, Frank Langella, Ann Dowd, Louis Hobson

Matt Ross

Drama, Komedi

Diskussioner om Captain Fantastic - En annorlunda pappa  (0 diskussioner)
Kommentarer om Captain Fantastic - En annorlunda pappa (70 st)
splafs (Anmäl)   08:08 20/5
Tänkvärd film
Pyong (Anmäl)   23:55 25/4
Jag gav ursprungligen denna en fyra efter att ha sett den första gången. Jag gillar storyn, skådespelet är utmärkt, och den är otroligt vacker. Men för varje gång jag sett den sen dess så blir den lite bättre och därför höjer jag betyget till en femma. Ja, filmen hade kunnat gå djupare, utan tvekan, men den behöver inte göra det. Den är alldeles underbar i sin egen glans och behöver varken mer eller mindre av något. Detta är en film som gått från "kan nog vara underhållande att se" till en av mina absoluta favoriter genom tiderna.
Portugallien (Anmäl)   23:35 13/4
Maggan04 (Anmäl)   21:35 31/3
Kan inte bestämma mig för vad jag vill sätta för betyg... Men den väcker helt klart en del tankar. Är inte helt övertygad så det blir en trea totalt även om delar av filmen var mer åt stark fyra.
Krille80 (Anmäl)   12:23 30/3
Jag tyckte väldigt mycket om denna filmen. Jag får nämligen här en väldigt stark och väl berättad historia innehållandes människor(barnskådisarna imponerar) som jag tycker om och känner för. Viggo Mortensen hittas i huvudrollen och som vanligt är han hur bra som helst. Så behöver man en paus mellan blockbusters och superhjältespektakel så är detta perfekt för hjärta och hjärna.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Captain Fantastic - En annorlunda pappa