Captain Fantastic - En annorlunda pappa

Originaltitel: Captain Fantastic
Regissör:Matt Ross
Utgivningsår:2016

Om Captain Fantastic - En annorlunda pappa:

En far bor med sina sex barn långt inne i de djupaste skogarna i nordvästra USA. Han har ägnat sitt liv åt att lära barnen hur man ska leva och överleva långt från civilisationen, men en dag tvingas de lämna deras självgjorda paradis. När han konfronteras med den verkliga världen utmanas hans idéer om frihet och vad det innebär att försörja en familj.

Titel: Into the Wild
Originaltitel: Into the Wild
Regissör: Sean Penn
År: 2007
Genre: Drama, Äventyr, Roadmovie
Into the Wild
Titel: Den första dagen på resten av ditt liv
Originaltitel: Le premier jour du reste de ta vie
Regissör: Rémi Bezançon
År: 2008
Film nr.: 71983
Den första dagen på resten av ditt liv
Titel: Long Way Down
Regissör: Takeshi Kitano
År: 2008
Genre: Komedi
Achilles & the Tortoise

Viggo Mortensen, George MacKay, Samantha Isler, Annalise Basso, Nicholas Hamilton, Shree Crooks, Charlie Shotwell, Trin Miller, Kathryn Hahn, Steve Zahn, Elijah Stevenson, Teddy Van Ee, Erin Moriarty, Missi Pyle, Frank Langella, Ann Dowd, Louis Hobson

Matt Ross

Drama, Komedi

Med i listor: Medlemmarnas senast betygsatta nya filmer
Diskussioner om Captain Fantastic - En annorlunda pappa  (0 diskussioner)
Kommentarer om Captain Fantastic - En annorlunda pappa (60 st)
Snah (Anmäl)   20:04 26/7
Psycho-survivalist dad, psycho-survivalist dad! / Indoctrinated his children 'cause the world drove him mad! (Just like he claimed "the others" did.)
Johjt (Anmäl)   14:07 16/7
Mycket bra och intressant!
mrinkel (Anmäl)   02:17 13/7
Men va fan...
mammene (Anmäl)   23:23 9/6
Fick en känsla av Sound of Music fast utan music, med alla dessa språngmarscher av barn. Sätter lite fingret på hur försvarslösa barn egentligen är mot sina föräldrar och hur föräldrar vill göra det som de anser bäst för sina barn, kan det mötas? Här var det lite extremt, men man förstod poängen och bra att man tog sig tid att bygga upp deras liv. Det var gjort så man pendlade och hamnade någonstans i mitten till slut, det är bra, mindre bra att förändringen gick lite väl fort. Men i det stora hela gillade jag filmen.
Sture Stenhög (Anmäl)   00:16 9/6
Intressant (!) film. Den har verkligen lyckats hitta en fin balans där jag hela tiden pendlar mellan att i ena stunden störa mig på den här familjen, för att i nästa stund gilla dem och hålla på dem. Jag tror nog att den sortens karaktärer i allmänhet är att föredra framför sådana som man ovillkorligt omfamnar. Men filmen handlar väl egentligen inte om huruvida Viggo har rätt eller fel, den handlar snarare om barnuppfostran i största allmänhet, och väcker tänkvärda frågor kring vilka friheter en förälder får och bör ta sig jämfört med det konventionella. Att det är svårt att få fördelarna utan att få med nackdelarna på köpet visar den här filmen på ett övertygande sätt. Jag önskar kanske att den fungerade lite bättre som film dock, oinspirerad regi och hafsig struktur håller den tillbaka lite, men en någorlunda stark trea är det
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Captain Fantastic - En annorlunda pappa