Captain Fantastic - En annorlunda pappa

Originaltitel: Captain Fantastic
Regissör:Matt Ross
Utgivningsår:2016

Om Captain Fantastic - En annorlunda pappa:

En far bor med sina sex barn långt inne i de djupaste skogarna i nordvästra USA. Han har ägnat sitt liv åt att lära barnen hur man ska leva och överleva långt från civilisationen, men en dag tvingas de lämna deras självgjorda paradis. När han konfronteras med den verkliga världen utmanas hans idéer om frihet och vad det innebär att försörja en familj.

Titel: Into the Wild
Originaltitel: West of Memphis
Regissör: Amy Berg
År: 2012
West of Memphis

Viggo Mortensen, George MacKay, Samantha Isler, Annalise Basso, Nicholas Hamilton, Shree Crooks, Charlie Shotwell, Trin Miller, Kathryn Hahn, Steve Zahn, Elijah Stevenson, Teddy Van Ee, Erin Moriarty, Missi Pyle, Frank Langella, Ann Dowd, Louis Hobson

Matt Ross

Drama, Komedi

Med i listor: Medlemmarnas mest betygsatta just nu, Medlemmarnas senast betygsatta nya filmer
Diskussioner om Captain Fantastic - En annorlunda pappa  (0 diskussioner)
Kommentarer om Captain Fantastic - En annorlunda pappa (54 st)
skitbad (Anmäl)   11:52 26/5
Lite kluven här, småmysig och ifrågasättandet av våra inrutade normer är givetvis alltid välkommet. Däremot kommer jag inte ifrån känslan av att den känns lite "billigt" berättad, vad som hade kunnat kännas genuint och intressant får en lite plastig efterkänsla med övertydliga poänger, synd.
KyLLo (Anmäl)   20:43 23/5
Lite annorlunda, fint castad och bra färgsättning. Det är nog det bästa. Trots att den är dåligt sammanhållen är den ganska lättittad. Men jag upplever samma problem som för Wes Anderson. Det blir inte särskilt trovärdigt och därför inte berörande. Inte heller är den särskilt skruvad och underhållande. Det är som att Matt Ross har stoppat in det ena och andra bara för att det säljer. Det gör att betyget inte kan bli högre.
Jaganatha (Anmäl)   22:18 5/5
Jag tror inte heller att den här filmen försökte övertyga någon om kommunismens förträfflighet. Dessutom är inte filmen så entydigt positiv till faderns val av livsstil eller filosofi som man kanske kan få för sig. En av filmens poänger är väl istället svårigheten för föräldrar att bestämma kursen som deras barns liv ska ta. Slutet är väl menat att vara dubbeltydigt, enligt mig. Skiljs de åt eller håller de ihop i fortsatt kamp mot resten av världen?
annihilat0r (Anmäl)   20:34 5/5
Captain Fantastic 4 tänkvärd gripande attraherande
emilstjernholm (Anmäl)   22:57 27/2
Härligt mysig feelgood med fin musik, snyggt foto och en varm berättelse. Och Goblims virriga kommentar nedan... inte kunna slåss själv? Har du hört talas om Stalingrad? Slaget vid Dnepr? Om något kan väl kommunister slåss. Dessutom känns väl familjen mer som gröna vågen-flummare än kommunister, Chomsky-vurmen till trots.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Captain Fantastic - En annorlunda pappa