Captain Fantastic - En annorlunda pappa

Originaltitel: Captain Fantastic
Regissör:Matt Ross
Utgivningsår:2016

Om Captain Fantastic - En annorlunda pappa:

En far bor med sina sex barn långt inne i de djupaste skogarna i nordvästra USA. Han har ägnat sitt liv åt att lära barnen hur man ska leva och överleva långt från civilisationen, men en dag tvingas de lämna deras självgjorda paradis. När han konfronteras med den verkliga världen utmanas hans idéer om frihet och vad det innebär att försörja en familj.

Titel: Into the Wild
Regissör: David Wain
År: 2012
Genre: Komedi
Wanderlust

Viggo Mortensen, George MacKay, Samantha Isler, Annalise Basso, Nicholas Hamilton, Shree Crooks, Charlie Shotwell, Trin Miller, Kathryn Hahn, Steve Zahn, Elijah Stevenson, Teddy Van Ee, Erin Moriarty, Missi Pyle, Frank Langella, Ann Dowd, Louis Hobson

Matt Ross

Drama, Komedi

Diskussioner om Captain Fantastic - En annorlunda pappa  (0 diskussioner)
Kommentarer om Captain Fantastic - En annorlunda pappa (75 st)
Rai (Anmäl)   18:27 8/5
Absolut ett spännande koncept med det stinker för mycket "american style" för min smak och så är filmen seg ibland och man tappar lätt intresset då och då, men på det stora hela artar det sig... klart en stark 3:a...
Qhorinhalfhand (Anmäl)   23:19 12/2
Det som får den här filmen att tappa i betyg var för mig den andra halvan av filmen, då storyn blir orimlig och dåligt skriven. Det blir ofta ganska ostigt, och ibland skriver filmen tittaren på näsan. Men jag gillar konceptet och en del mycket bra skådespelare.
setterwall (Anmäl)   18/11 2018
Tyvärr får man aldrig lära känna karaktärerna på djupet. Med en så otroligt fantastisk grund för mångfacetterade personporträtt känns hels idén lite bortkastad. Det är inget fel på skådespeleriet, de flesta karaktärerna saknar dock djupet. Den enda man lär känna på riktigt är den äldsta sonen. Fantastiskt koncept och intressant levnadssätt, men filmen är uppbyggd enligt den typiskt traditionella amerikanska dramaturgin och det gör att den tappar lite.
Körsbär (Anmäl)   29/9 2018
Jag gillar verkligen att jag aldrig vet vad som kommer att hända bortsett från några scener.
Captain Awesome (Anmäl)   30/8 2018
Vänsterliberal smörja som Åkesson hade sagt, men vilken varm och god vänsterliberal smörja det är! Fyller en med hopp och glädje. Kul trivia är att manusförfattaren och regissören Matt Ross är odrägligt rolig i Silicon Valley och nästan blir strypt av Patrick Bateman på en herrtoalett i American Psycho på grund av sitt guldutsmyckade visitkort.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Captain Fantastic - En annorlunda pappa