Captain Kronos - Vampire Hunter

Originaltitel: Captain Kronos - Vampire Hunter
Regissör:Brian Clemens
Utgivningsår:1973

Om Captain Kronos - Vampire Hunter :

Kapten Kronos, vampyrjägaren, kommer till en by där unga kvinnor plötsligt blir gamla och dör, som genom ett trollslag. Snart luskar Kronos, tillsammans med sin puckelryggige assistent, ut att en vampyr måste ligga bakom. Actionskräck med glimten i ögat från Hammer.

Titel: Demons of the Mind
Originaltitel: Demons of the Mind
Regissör: Peter Sykes
År: 1972
Genre: Thriller, Skräck
Demons of the Mind

Horst Janson, John Carson, Shane Briant, Caroline Munro, John Cater, Lois Daine, William Hobbs, Brian Tully, Robert James, Perry Soblosky, Paul Greenwood, Wanda Ventham

Brian Clemens

Äventyr, Skräck

Kronos, Vampire Castle

Storbritannien
Med i listor: Hammer, Hammers vampyrfilmer
Diskussioner om Captain Kronos - Vampire Hunter  (0 diskussioner)
Kommentarer om Captain Kronos - Vampire Hunter (13 st)
JoeL431 (Anmäl)   20/9 2015
Älskar Hammer men Kronos not so much. Känns som en tråkigare version av Polanskis The Fearless Vampire Killers (1967). Inte lika ironiskt, men heller inte seriös. Varken utstickande i vampyr-världen eller matiné-världen. Helt OK, men bjuder inte på något extra.
Kubrick (Anmäl)   8/5 2014
Dåliga fäktningsscener, annars halvspännande och bra film.
Podpolkovnik (Anmäl)   22/5 2012
Välgjord och mysig matinéupplevelse från det legendariska filmbolaget Hammer. Fylld av klichéer och 70-tals-/skräckfilmsstereotyper som garanterar en och en halvtimmes underhållning.
Ondskapt (Anmäl)   12/5 2012
Hammer gör nästan allt rätt här och bjussar världen på en kalasunderhållande rulle som fräser på från första stund. Kronos är världens ballaste vampyrjägare, Caroline Munro är skön som en dag och miljöerna är i Hammer-klass; alltså riktigt bra. Go musik och ett gött drag gör det här till en vinnare.
mthrfckr (Anmäl)   21/4 2011
Haha, vilken löjlig karaktär Kronos är egentligen. Hela filmen kändes sunkig och helt klart lite mer taktlös jämfört med tidigare hammer-produktioner.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Captain Kronos - Vampire Hunter