Captain Marvel

Originaltitel: Captain Marvel
Regissör:Anna Boden, Ryan Fleck
Utgivningsår:2019

Om Captain Marvel:

Carol Danvers blir en av universums mäktigaste hjältar när Jorden hamnar mitt i ett galaktiskt krig mellan två utomjordiska raser.

Brie Larson, Samuel L Jackson, Ben Mendelsohn, Jude Law, Annette Bening, Djimon Hounsou, Lee Pace, Lashana Lynch, Gemma Chan, Clark Gregg, Rune Temte, Algenis Perez Soto, Mckenna Grace, Akira Akbar, Matthew Maher, Chuku Modu, Vik Sahay, Colin Ford

Anna Boden, Ryan Fleck, Geneva Robertson-Dworet

Action, Äventyr, Science Fiction

Med i listor: Medlemmarnas mest betygsatta just nu, Medlemmarnas senast betygsatta nya filmer, Superhjältar
Diskussioner om Captain Marvel  (0 diskussioner)
Kommentarer om Captain Marvel (33 st)
Nintendo 64 (Anmäl)   20:45 9/6
Lågt ställda förväntningar men på det stora hela en ok popcornrulle. Stark 2a som får bli en 3a tack vara katten!
Bengt_a (Anmäl)   00:53 1/6
En typisk "meh"-film. Några roliga skämt, men det mesta var platt och onödigt. Den ledde ingen vart, var extremt förutsägbar, och gav inget. Lite roligt var det när de i en scen bakifrån visade hur Brie "sprang" (20:51 in i filmen) - inte särskilt superhjälteaktigt. :D. Jag förstår att de i alla andra scener bara visar henne springandes från sidan. Nä, hon gjorde inte någon särskilt bra insats.
Engravadlax (Anmäl)   00:13 31/5
Välproducerad och humorn funkar ibland, men jag bryr mig inte alls om karaktärerna, handlingen är en transportsträcka, dialogerna är ovanligt cheesiga för en Marvelfilm--samt de konstanta you go girl-ismerna som står en upp i halsen--och Carol Danvers som superhjälte är, som andra redan har påpekat, ungefär lika intressant som Stålmannen.
norenorama (Anmäl)   17:00 28/5
Brie Larson, sämsta castingbeslutet i historien, hennes minspel från första till sista scenen 100% bevis att hon inte är en skådespelare, var sekund hon var med i total tortyr att se. Overkligt värdelös hjälte också, exakt kopia av stålmannen, absolut för op, sjukt tråkig. Fanns lite roliga scener med, men inget som kunde lyfta upp den från det dåliga. EDIT wtf????? Var det Brie Larson som var med i "ROOM"?!?! Minns ju det som en bra skådis :S`??? Ahh, då är det ju regissören som är totalt hjärndöd som valde henne till en roll hon absolut inte på något vis borde vart i eller kunde få fram det hon är bra på.
norenorama (Anmäl)   16:51 28/5
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Captain Marvel