Cargo

Originaltitel: Cargo
Regissör:Ivan Engler, Ralph Etter
Utgivningsår:2009

Om Cargo:

Fraktrymdskeppet Kassandra är på väg till den avlägset belägna Station 42. Den unga läkaren Laura är ensam vaken ombord, medan resten av besättningen ligger nedkyld i dvala. Först om fyra månader kommer Lauras skift att vara över, men under sina dagliga ronder får hon mer och mer känslan av att inte vara ensam ombord.

Titel: Sunshine
Regissör: Ridley Scott
År: 1979
Genre: Skräck, Science Fiction
Alien

Anna-Katharina Schwabroh, Martin Rapold, Regula Grauwiller, Yangzom Brauen, Pierre Semmler, Claude-Oliver Rudolph, Michael Finger, Maria Boettner

Arnold Bucher, Ivan Engler

Thriller, Science Fiction, Mysterium

Schweiz
Diskussioner om Cargo  (0 diskussioner)
Kommentarer om Cargo (88 st)
Len Widleheyt (Anmäl)   19/7 2016
Starkaste kortet är den mycket snygga stämningen. Bra tempo, spännande. Svagaste punkten tycker jag är storyn som jag tycker har en hel del hål i sig, framför allt mot slutet. Men det gör nästan inget. Snyggt, spännande och stämningsfullt. Atmosfären (men inte storyn) är löjligt lik den i den korta animefilmen Pale Cocoon.
cedmoy (Anmäl)   7/4 2016
sjukt snygg film, men närmaste helt värdelös. jag fattar ingenting. synd att dom tagit bort alla sex scener ;)
santiago (Anmäl)   1/5 2015
Blev positivt överraskad. Helt klart en sevärd film.
xpor (Anmäl)   15/12 2014
Ah, det var ett tag sedan jag såg en bra sci-fi-rulle om jymden. Som en skön frisk fläkt om iskalla enorma rymdskepp... och annat. Sevärd!
krank-mma (Anmäl)   12/7 2014
Lysande tysk scifi med till 99% snygga effekter, överlag bra skådespeleri och mycket snygg estetik. Långsam dramaturgi som för tankarna till 2001, vilket definitivt inte är negativt -- jag gillar att tempot inte måste vara så högt hela tiden. Ensamheten, stillheten och isolationen fick tid att inpräntas. Manuset innehåller såklart ett ghäng SF-klyshor men jag kan inte påstå att jag tyckte att det var förutsägbart -- jag satt med flera olika teorier ända fram till avslöjandena. Mycket bra!
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Cargo