Cargo

Originaltitel: Cargo
Regissör:Ben Howling, Yolanda Ramke
Utgivningsår:2013

Om Cargo:

Utsikterna kunde vara bättre för Rosie. Hon är bara några månader gammal. Mamma har förvandlats till en zombie och pappa är på god väg att gå samma öde till mötes. Under de få timmar han har kvar i livet finns inget annat än tanken om att föra Rosie i säkerhet.

Titel: Cargo
Regissör: Andres Meza-Valdes, Diego Meza-Valdes
År: 2011
Genre: Komedi, Äventyr, Skräck
Play Dead

Andy Rodoreda, Ruth Venn, Alison Gallagher, Yolanda Ramke, Kallan Richards, Effron Heather, Scott Wood

Yolanda Ramke

Drama, Kortfilm, Skräck, Fantasy

Australien
Diskussioner om Cargo  (0 diskussioner)
Kommentarer om Cargo (9 st)
Supernaut (Anmäl)   18/8 2018
Stämningsfull och precis lagom lång.
Solidus (Anmäl)   11/12 2016
IMDB sade det bäst: På 7 minuter lyckas den här kortfilmen vad många långfilmer misslyckas med - att fånga det mänskliga under en zombieepidemi. Direkt är jag fast i kortfilmen och att det är en förälder och ett spädbarn som är de centrala karaktärerna gör det hela mer engagerat. Jag håller både fingrar och tår att långfilmsformatet av "Cargo" blir minst lika bra som dess förlaga.
pufred (Anmäl)   7/8 2014
Australiensisk kortfilm om zombiepappa med bebis.
Asmorod (Anmäl)   25/4 2014
Så... hopplöst fin!
ziferN (Anmäl)   3/11 2013
Riktig bra och tragisk kortfilm som lyckas leverera känslor på endast 7 minuter och det är något man ska vara oerhört stolt över, dessutom så är jag intresserad av att se något som detta i långfilms format; alltså en zombiefilm med känslor. Betyget gränsar till en fyra.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Cargo