Cargo

Originaltitel: Cargo
Regissör:Ben Howling, Yolanda Ramke
Utgivningsår:2017

Om Cargo:

Strandsatta i Australiens ödemark efter en våldsam pandemi, försöker en smittad far att hitta ett tryggt hem åt sin nyfödda dotter innan det är för sent.

Titel: Cargo
År: 2016
Genre: Drama, Thriller, Skräck
Film nr.: 121932
The Girl with All the Gifts

Martin Freeman, Anthony Hayes, Susie Porter, Caren Pistorius, Kris McQuade, Natasha Wanganeen, Bruce R Carter, Simone Landers, David Gulpilil

Yolanda Ramke

Drama, Thriller

Australien
Diskussioner om Cargo  (0 diskussioner)
Kommentarer om Cargo (16 st)
Jamesa (Anmäl)   14:51 24/9
Kändes inte alls seg, gick ganska fort fram. Kan gott anses som sevärd, stark 2:a.
Supernaut (Anmäl)   23:52 18/8
Helt okej, men inte alls lika bra som kortfilmen den bygger på.
erc (Anmäl)   23:18 17/8
Ett schysst zombiedrama om vikten av solidaritet och att våga ta steget ut i det okända. Inga stora misstag gällande det tekniska, men ofta känns det förhastat i karaktärsutvecklingen och klippningen. Det kan vara en konsekvens av begränsade resurser, eller begränsade förmågor. Vänskapen som uppstår i berättelsens prövning är hursomhelst vacker och inspirerande. Tradition möter påtvingad förnyelse, men desperationen kvarstår, även om den är lite väl kortvarig för att drabba en på djupet. Längre speltid och djupare karaktärsutveckling hade gjort filmen gott. I slutändan blir det mest medelmåttig. Oväntade vändningar i berättelsen, eller i alla fall okonventionella, gör att den står ut något. Dock inte mycket.
Solidus (Anmäl)   11:48 6/7
Hoppsan, här var det låga betyg. Jag måste hävda motsatsen. Välgjord och absolut inte seg, utan långsam på ett positivt sätt. Filmen hetsar inte och det känns som att vi kommer närmre karaktärerna. Martin Freeman är strålande i rollen och gällande resten av skådespelarna gör de sitt jobb. Fotot över Australiens natur är vacker att skåda och när det gäller filmens tolkning på zombies uppskattar jag att man vågar med något nytt (och det funkar, även om det ser lite knäppt ut att de gräver ner sina huvuden i sanden). Jag skulle inte kategorisera detta som en skräckfilm, utan med som ett drama. Tänk er VÄGEN, men med mindre (dock väl använd) budget. Mycket sevärd.
Djason (Anmäl)   10:15 13/6
Segt berättad men inte helt utan värd. Martin Freeman är bra även om jag bara såg Bilbo framför mig.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Cargo