Carnage

Originaltitel: Carnage
Regissör:Roman Polanski
Utgivningsår:2011

Om Carnage:

Två elvaåringar råkar i slagsmål. På kvällen efter bråket träffas barnens föräldrarna för att civiliserat diskutera och reda upp det som hänt men snart börjar de bete sig allt mer barnsligt innan kaos uppstår.
Se filmen på Plejmo

Titel: Vem är rädd för Virginia Woolf?
Originaltitel: Who's Afraid of Virginia Woolf?
Regissör: Mike Nichols
År: 1966
Vem är rädd för Virginia Woolf?
Titel: Closer

Drama, Komedi

Frankrike, Tyskland, Polen, Spanien

Recension Carnage

- rikirock sätter betyg 3 och skriver:
Penelope och Michael Longstreet och Alan och Nancy Cowan har aldrig träffat varandra. Men när deras söner hamnar i slagsmål möts de upp i Penelopes och Michaels chica Brooklynlägenhet för att som vuxna människor diskutera vad som inträffat och försöka hitta en lösning. Men snart är barnens konflikt glömd, kanonerna laddas i de verbala skyttegravarna och när glåporden viner som kulor i den perfekt inredda...

Recension av Carnage - Läs hela!

Diskussioner om Carnage  (0 diskussioner)
Kommentarer om Carnage (224 st)
Luna Ametist (Anmäl)   21/8 2017
Tycker denna film var långtråkig trots sin korta spellängd på endast 80 minuter! Men det går förbi en Basset Hound på slutet när eftertexten rullar, så en 2:a kan den få i betyg av mig som älskar Bassets! ;)
vonadel (Anmäl)   27/7 2017
Nja, tycker faktiskt den blev lite trist i längden. Skådespeleriet är klart den största behållningen. 5/10
YouAreNrIchi (Anmäl)   28/5 2017
Det kändes som att skådisarna grävde ganska mycket där de stod, det är ungefär såhär jag ser alla som fyra som personer, haha. Men ja, väldigt bra film.
QuiNonStultus (Anmäl)   4/11 2016
Detta är min typ av film. Tätt relationsdrama, med ganska "riktiga" personer. Märks att det är en anpassning av en pjäs, och likt många teaterpjäser rinner den liksom ut lite mot slutet, men de e bra skådespeleri och rätt frän underhållning!
RobinsTaste (Anmäl)   3/7 2016
Skön nattrulle med bra, mörk humor.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Carnage