Regissör:Brian De Palma
Utgivningsår:1976

Om Carrie:

Skolflickan Carrie har en övernaturlig förmåga som innebär att hon kan flytta saker med hjälp av tankekraft. Detta leder till en katastrof för hennes plågoandar... Baserad på romanen "Carrie" av Stephen King från år 1974.

Titel: Carrie
Regissör: Richard Bates Jr
År: 2012
Genre: Skräck
Excision

Sissy Spacek, Piper Laurie, Amy Irving, William Katt, John Travolta, Nancy Allen, Betty Buckley, P J Soles, Priscilla Pointer, Sydney Lassick, Stefan Gierasch, Michael Talbott

Lawrence D Cohen

Drama, Thriller, Skräck, Fantasy

Recension Carrie

- gva1116 sätter betyg 3 och skriver:
*För er som inte sett filmen: Denna recension innehåller ett fåtal spoilers som kretsar kring slutet och balen. De flesta vet säkert om allt detta ändå, men för säkerhets skull är det nog bäst att jag förvarnar er* Carrie är en plågad, udda high-school elev utan självkänsla och vänner ... och utan den blekaste aning om hennes krafter. När hennes psykotiska mor och sadistiska klasskompisar till slut...

Recension av Carrie - Läs hela!

Med i listor: 70-tal Top 50, Stephen King
Diskussioner om Carrie  (0 diskussioner)
Kommentarer om Carrie (371 st)
gjoob (Anmäl)   19/3 2018
Omsedd idag, hade inte sett den sedan tonåren.Tvärtemot vad jag mindes så var "dramadelen" ganska gripande och den berömda hämnddelen lite av en besvikelse. Slutet hade jag helt glömt, det gav filmen en religiös karaktär som den nog skulle ha klarat sig utan. Kan dock konstatera att den har bra skådespelare, en rejält cynisk historia, ett fult 70-talsutseende och att splitscreens-effekter inte har åldrats väl. Men fortfarande en klassiker värd namnet och en stabil trea.
Raimo_1985 (Anmäl)   10/12 2017
Brutal, hård, grym, blasfemisk, ond, mörk, tung! Utsökt skådespeleri av de flesta dessutom, särskilt Sissy Spacek.
Filmfantast86 (Anmäl)   12/10 2017
Klassiker
Stygga-Vargen (Anmäl)   21/7 2016
Även om det finns många bra filmer som är baserade på böcker så är det inte ofta jag tycker att filmen är bättre än boken, men det gör jag faktiskt när det gäller Carrie. Denna film är väldigt välgjord och är både kuslig, skrämmande och spännande! Stort plus till skådespelarna också!
Qhunden (Anmäl)   25/4 2016
På det hela taget en rätt bra och stämningsfull film, vilket Spacek har stor del i. 70-tals-estetiken är dock stundtals lite svår att ta på allvar vilket framkallar en del fniss.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Carrie