Casa d'appuntamento

Originaltitel: Casa d'appuntamento
Regissör:Ferdinando Merighi
Utgivningsår:1972

Om Casa d'appuntamento:

När den prostituerade kvinnan Francine tillhörandes ett lokalt horhus tuppar av efter en misshandel blir en av hennes "stamkunder", Gottvalles, huvudmisstänkt och förhörs av polisen. Nu är det hans huvuduppgift att bevisa sin oskuld.

Anita Ekberg, Rosalba Neri, Evelyne Kraft, Howard Vernon, Pietro Martellanza, Barbara Bouchet, Robert Sacchi, Eva Astor, Flavia Keyt, Ada Pometti, Piera Viotti

Paolo Daniele, Marius Mattei

Thriller, Skräck

Auge des Bösen, Murder in Paris, The Bogeyman and the French Murders, The Paris Sex Murders, French Sex Murders

Italien, Västtyskland
Med i listor: Giallo
Diskussioner om Casa d'appuntamento  (0 diskussioner)
Kommentarer om Casa d'appuntamento (6 st)
dudson (Anmäl)   30/11 2018
Skräpig lågbudjet Giallo med många fula mord. Extremt kvinno -fientlig var den allt. You bloody whore. Smack. heehee. Alltid plus i kanten där iaf"
ulke666 (Anmäl)   11/2 2012
Denna tillhör definitivt bottenskrapet av alla giallofilmer jag sett. Scenen i början när mannen kastar sig ner för Eiffeltornet är dock förbannat rolig. Även kul att se Humphrey Bogart i en giallo.
Kriffot (Anmäl)   26/4 2009
Fantastiskt vad de har optimerat denna filmen, saker som annars brukar va med på film, som när folk får reda på att någon har dött, saknas helt, alla bara vet. Det blir festligt, men filmen är väl på sin höjd ok för övrigt.
idd (Anmäl)   26/4 2009
märklig å ganska korkad giallo.. ovanligt sexistisk oxå, även för å va italienskt 70-tal.. fan inte en scen i hela filmen utan att en karl slår en kvinna eller våldshånglar upp henne.. inget nytt under solen förutom några dramaturgiska stolpskott, men helt ok om man e en sucker för genren å vem fan e inte det?
akasava (Anmäl)   19/5 2008
Väldigt ojämn och märklig giallo. Av någon anledning känner jag ändå stor förtjusning i den. Kanske är det Bruno Nicolais soundtrack i kombination med den charmiga inledningen/ upplösningen (man kan säga att filmen börjar som den slutar, fast utan att ge bort mördarens identitet).
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Casa d'appuntamento