Case of the Scorpion's Tail

Originaltitel: La coda dello scorpione
Regissör:Sergio Martino
Utgivningsår:1971

Om Case of the Scorpion's Tail :

Lisas man dör i en mystisk flygplansolycka och hon får ärva en miljon. Det visar sig snart att någon är ute efter hennes ärvda pengar.

Titel: Mannen med rakkniven
Regissör: Lucio Fulci
Genre: Thriller, Skräck, Mysterium
A Lizard in a Woman's Skin
Titel: Short Night of the Glass Dolls
Originaltitel: La corta notte delle bambole di vetro
Regissör: Aldo Lado
Genre: Thriller, Skräck, Mysterium
Short Night of the Glass Dolls

George Hilton, Anita Strindberg, Alberto de Mendoza, Ida Galli, Luigi Pistilli, Janine Reynaud, Tom Felleghy, Luis Barboo

Ernesto Gastaldi, Eduardo Manzanos Brochero, Sauro Scavolini

Thriller

Italien, Spanien
Med i listor: Giallo
Diskussioner om Case of the Scorpion's Tail  (0 diskussioner)
Kommentarer om Case of the Scorpion's Tail (27 st)
FabianBom (Anmäl)   10/11 2016
första giallo rullen jag såg, samt en av de första rullar jag såg med hilton
Korben_Dallas (Anmäl)   26/1 2015
Fan asså, blir så glad. Jävla snygg och stilfull den är och skådisarna känns helt självklara i sina rollar. Najs story, klart godkända mord och efter att sett JB whiskey nu i alla giallos jag sett börjar jag undra va grejen är med de? Är de nån kul grej eller hade typ JB whiskey nån sponsors deal med alla giallos som gjordes?
Dala Hundare (Anmäl)   2/2 2013
Detta är en Giallo helt i min smak som till skillnad från många andra efterliknar en italiensk kioskdeckare mycket bra. Jag fick nu tillfälle att se om denna film på DVD efter att haft denna på en grekisk gammal hyrfilm sedan många år, och filmen presenterade sig galant i ett helt annat ljus. Kan bara med glädje prisa denna med en 4/5 i betyg.
kungkalas (Anmäl)   28/6 2012
Bra mysterium, snyggt filmat och stundtals schysst filmmusik. Den riktigt krypande stämningen infinner sig dock bara på några ställen, och jag saknar ordentliga karaktärer. Men själva mysteriet är som sagt bra - det dröjde länge innan jag kopplat samman trådarna. Totalt sett en ganska schysst giallo, stabil trea.
Vitus (Anmäl)   23/3 2012
i giallos så är den stund man får inse vem mördaren är bland de viktigaste i hela filmen. tycker denna hanterar det på ett intressant vis. lite tråkig och standard ibland och musiken utöver introt stog inte ut så mycket. Hilton är ball som alltid också
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Case of the Scorpion's Tail