Casino Royale

Originaltitel: Casino Royale
Regissör:Martin Campbell
Utgivningsår:2006

Om Casino Royale:

I Casino Royale möter vi James Bond innan han får sin licens att döda. Men Bond är inte mindre farlig då, och efter att ha utfört två snabba och professionella likvideringar befordras han till dubbelnolla. Bonds första uppdrag som 007 för honom till Madagaskar där han ska spionera på en terrorist, Mollaka. Allt går inte enligt planerna och Bond beslutar sig för att undersöka det hela, utanför sitt uppdrag från MI6, för att spåra upp resten av terroristcellen. Han följer ett spår till Bahamas, där han träffar Dimitrios med sin flickvän Solange. Bond får veta att Dimitrios har kontakter med Le Chiffre, bankir åt världens terroristorganisationer.

Titel: Skyfall
Originaltitel: Do wong
Regissör: Johnnie Kong
År: 1990
King of Gambler

Daniel Craig, Eva Green, Mads Mikkelsen, Jeffrey Wright, Giancarlo Giannini, Simon Abkarian, Judi Dench, Caterina Murino, Isaach De Bankolé, Sebastien Foucan, Tobias Menzies, Ivana Milicevic, Clemens Schick, Jesper Christensen, Claudio Santamaria

Neal Purvis, Robert Wade, Paul Haggis

Action, Thriller, Äventyr

Storbritannien, USA, Tjeckien, Tyskland, Bahamas

Recension Casino Royale

- Camla sätter betyg 4 och skriver:
DIAMONDS OVER HEARTS? Är Daniel Craig bäste Bond någonsin? Ärligt talat, så har jag ingen aning. Shame on me, som ens kallar mig "film-älskare", när jag inte har sett en enda Bond-film tidigare. Det känns nästan dödsdömt att ens försöka rescensera Casino Royale, men jag är beredd att göra ett försök. Följdfrågan, hur kom det sig att jag äntligen, efter 22 år, bestämde mig för att se en? Kan det...

Recension av Casino Royale - Läs hela!

Med i listor: James Bond
Diskussioner om Casino Royale  (0 diskussioner)
Kommentarer om Casino Royale (1400 st)
Filmfantast86 (Anmäl)   12/10 2017
Bra
Zebulonm (Anmäl)   25/9 2017
Storyn o filmen är riktigt bra. Men Craig är ju otroligt träig o stel som Bond i denna film.
Jamesa (Anmäl)   20/1 2017
Riktigt bra Bond.
Nalland (Anmäl)   13/11 2016
Tjusigt. På silrent och värdigt maner gör en ny upplaga James Bond entre. Det andas rakt igenom klassisk charmerande gentleman, väldigt givande och inspirerande. Avhandlas tydligt och binds samman av fortlöpande kvalité, detta genom estetiska scener och rekvisita, implicita- och explicit känsloskildringar och en mer personligt inriktad och mänsklig Bond.
Jansmyr (Anmäl)   17/2 2016
Inte en dålig, men ack så överskattad Bondfilm. Försöket att "förnya" Bond, vilken Royale hyllas för, görs en gång i deceniet. Majestäts hemliga tjänst, ur dödlig synvinkel, Iskallt uppdrag och Goldeneye är alla filmer som vid sin ankomst hyllades för att vara nya "coola" Bond och jag tror vi snart kommer se Royale som lika förlegad som de andra uppfattas i dag. De som hävdar att detta är en rå och "äkta" Bondrulle bör se om scenerna vid pokerbordet och inse att de är fånigare än det mesta i Brosnanfilmerna.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Casino Royale
Se filmen