Casino Royale

Originaltitel: Casino Royale
Regissör:Martin Campbell
Utgivningsår:2006

Om Casino Royale:

I Casino Royale möter vi James Bond innan han får sin licens att döda. Men Bond är inte mindre farlig då, och efter att ha utfört två snabba och professionella likvideringar befordras han till dubbelnolla. Bonds första uppdrag som 007 för honom till Madagaskar där han ska spionera på en terrorist, Mollaka. Allt går inte enligt planerna och Bond beslutar sig för att undersöka det hela, utanför sitt uppdrag från MI6, för att spåra upp resten av terroristcellen. Han följer ett spår till Bahamas, där han träffar Dimitrios med sin flickvän Solange. Bond får veta att Dimitrios har kontakter med Le Chiffre, bankir åt världens terroristorganisationer.

Titel: Skyfall
Regissör: Doug Liman
År: 2002
Genre: Action, Thriller, Äventyr, Mysterium
The Bourne Identity

Daniel Craig, Eva Green, Mads Mikkelsen, Jeffrey Wright, Giancarlo Giannini, Simon Abkarian, Judi Dench, Caterina Murino, Isaach De Bankolé, Sebastien Foucan, Tobias Menzies, Ivana Milicevic, Clemens Schick, Jesper Christensen, Claudio Santamaria

Neal Purvis, Robert Wade, Paul Haggis

Action, Thriller, Äventyr

Storbritannien, USA, Tjeckien, Tyskland, Bahamas

Recension Casino Royale

- alexander o sätter betyg 4 och skriver:
Jag är så väldigt lättad. Jag hade hört så mycket om "den nya" Bond, inte bara blondinen (!) Craig utan också om Bonds nya (gamla) attityd och hur manusföfattarna hoppat tillbaka till början av Bonds karriär. Minst sagt var jag väldigt kluven inför denna film. En del av mig var hoppfull och genuint nyfiken på detta, med de fiaskon vi sett i Bond-väg de senaste åren i åtanke. Men det fanns också en...

Recension av Casino Royale - Läs hela!

Med i listor: James Bond
Diskussioner om Casino Royale  (0 diskussioner)
Kommentarer om Casino Royale (1401 st)
colazero (Anmäl)   15:28 11/5
Får en tvåa för att det är den bästa Bond, och för att jag gillar introlåten såpass mycket. Övergav 007 serien efter den här.
Filmfantast86 (Anmäl)   12/10 2017
Bra
Zebulonm (Anmäl)   25/9 2017
Storyn o filmen är riktigt bra. Men Craig är ju otroligt träig o stel som Bond i denna film.
Jamesa (Anmäl)   20/1 2017
Riktigt bra Bond.
Nalland (Anmäl)   13/11 2016
Tjusigt. På silrent och värdigt maner gör en ny upplaga James Bond entre. Det andas rakt igenom klassisk charmerande gentleman, väldigt givande och inspirerande. Avhandlas tydligt och binds samman av fortlöpande kvalité, detta genom estetiska scener och rekvisita, implicita- och explicit känsloskildringar och en mer personligt inriktad och mänsklig Bond.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Casino Royale
Se filmen