Cassandra's Dream

Originaltitel: Cassandra's Dream
Regissör:Woody Allen
Utgivningsår:2007

Om Cassandra's Dream:

Ian och Terry är två bröder som lyckliga tillsammans köper en liten segelbåt att dela på och livet leker. Ian har dock stora planer för framtiden och behöver pengar. Terry har ett spelberoende och behöver pengar för att hålla lånehajarna ifrån sig. Bröderna ber sin rike morbror Howard om pengar, men han begär en gentjänst...

Titel: Match Point
Originaltitel: Fences
Regissör: Denzel Washington
År: 2016
Fences
Titel: Du kommer att möta en lång mörk främling
Originaltitel: You Will Meet a Tall Dark Stranger
År: 2010
Genre: Drama, Komedi, Romantik
Du kommer att möta en lång mörk främling

Ewan McGregor, Colin Farrell, Sally Hawkins, Tom Wilkinson, Hayley Atwell, John Benfield, Philip Davis, Clare Higgins, Ashley Madekwe, Andrew Howard, Keith Smee, Stephen Noonan, Dan Carter

Woody Allen

Drama, Kriminalare, Thriller

Storbritannien, USA, Frankrike

Recension Cassandra's Dream

- blue velvet sätter betyg 3 och skriver:
Woody Allen har i stort sett lagt ner sin skådespelarkarriär för att enbart hålla sig bakom kameran. Som skådespelare så har jag aldrig sett honom som något geni. Jag har alltid haft svårt för hans neurotiska karaktärer som jämt och ständigt varit en standardmall för honom i de flesta av hans filmer. Det som har varit hans styrka är hans förmåga att skapa täta och intressanta dialoger. Språket har...

Recension av Cassandra's Dream - Läs hela!

Diskussioner om Cassandra's Dream  (0 diskussioner)
Kommentarer om Cassandra's Dream (190 st)
lucius (Anmäl)   22/3 2018
Märkligt oengagerat regisserad tycker jag. Känns som att replikerna ofta är oavhängda karaktärerna. Som att dom sägs utan innebörd eller eftertanke. Skulle vilja säga att ledordet för filmen är oengagerande.
sawa (Anmäl)   14/12 2017
Inte helt outhärdlig, men man undrar återigen vad hr Allen egentligen vill säga.
Harford (Anmäl)   12/7 2017
En ganska seg historia. Dialogen känns krystad och det känns som om skådespelarna hittar på den eftersom. Speciellt Collin Farrell. Varken rolig eller spännande.
Stygga-Vargen (Anmäl)   21/11 2016
Den här filmen är precis lika seg, tråkig och poänglös som alla andra av Woody Allens filmer.
annihilat0r (Anmäl)   21/4 2016
"Cassandra's Dream" upplevde jag en trevligt småskalig thriller. Intim och intressant. Inte samma mästerliga känsla som i "Match Point", men jag uppfattar inte heller att det var meningen. Klart sevärd.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Cassandra's Dream