Betyg idag: 1 380 Besökare idag: 4 949

Originaltitel: Cast Away
Regissör:Robert Zemeckis
Utgivningsår:2000

Om Cast Away:

Chuck Noland är van vid att lösa problem. Som anställd på FedEx besöker han företagets kontor världen över med sina effektiva lösningar och smarta omorganiseringar. Han för en ständig kamp mot klockan och hemma i Memphis har hans flickvän Kelly vant sig vid att aldrig riktigt veta var på jordklotet han befinner sig.

Nu ställs Chuck inför den ultimata utmaningen när han, efter en flygkrasch, mirakulöst överlever och flyter i land på en ö i Stilla havet.

Se filmen på Plejmo

År: 2009
Genre: Action, Äventyr, Skräck
Film nr.: 72051
Tales of the Black Freighter

Tom Hanks, Helen Hunt, Nick Searcy, Jenifer Lewis, Chris Noth, Lari White, Vince Martin, Geoffrey Blake

William Broyles Jr

Drama, Äventyr

Recension Cast Away

- billybob sätter betyg 4 och skriver:
Cast Away är ett modernt mästerverk som berör. Det handlar om den smått frenetiske Chuck Nolan (Tom Hanks). Han jobbar åt FED EX och reser över jorden i tid och otid. För att ha kommit upp sig som han har gjort inom företaget är tiden viktig att passa. Chuck är smått besatt utav tid och att hålla koll på varje minut. Han lever ett hektiskt liv. Chuck har även en stor kärlek i sitt liv. Det är...

Recension av Cast Away - Läs hela!

Diskussioner om Cast Away  (0 diskussioner)
Kommentarer om Cast Away (685 st)
myslas (Anmäl)   21:42 21/8
Inledningen och avslutningen är som en enda stor reklamfilm för FedEx. Däremellan bjuder Tom Hanks på en enastående prestation.
Ful_fisk (Anmäl)   20:05 5/7
Början och slutet är inte något jättespeciellt, men hela biten på ön och havet är ju svinbra! Tom Hanks går all in och överlag är det gripande, spännande och mycket snyggt gjort. En film väl värd att se! Dock undrar man ju lite grann hur mycket FexEx pumpat in i filmen egentligen... Den extremaste produktplacering jag sett i mitt liv!
Nalleman (Anmäl)   22:39 29/4
Inte alls så tokig trots att Tom Hanks inte är min favorit.
Filmfantast86 (Anmäl)   12/10 2017
Bra äventyrsfilm
Rai (Anmäl)   12/9 2017
Tyvärr, är ganska påfrestande att sitta och titta på en man som för en konversation med en kokosnöt i nästan två timmar!
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Cast Away