Cast Away

Originaltitel: Cast Away
Regissör:Robert Zemeckis
Utgivningsår:2000

Om Cast Away:

Chuck Noland är van vid att lösa problem. Som anställd på FedEx besöker han företagets kontor världen över med sina effektiva lösningar och smarta omorganiseringar. Han för en ständig kamp mot klockan och hemma i Memphis har hans flickvän Kelly vant sig vid att aldrig riktigt veta var på jordklotet han befinner sig.

Nu ställs Chuck inför den ultimata utmaningen när han, efter en flygkrasch, mirakulöst överlever och flyter i land på en ö i Stilla havet.

Se filmen på Plejmo

År: 2009
Genre: Action, Äventyr, Skräck
Film nr.: 72051
Tales of the Black Freighter

Tom Hanks, Helen Hunt, Nick Searcy, Jenifer Lewis, Chris Noth, Lari White, Vince Martin, Geoffrey Blake

William Broyles Jr

Drama, Äventyr

Recension Cast Away

- Kiril sätter betyg 2 och skriver:
TV-serien ”Expedition Robinson” lockar varje vecka halva svenska befolkningen framför dumburken. Den amerikanska motsvarigheten ”Survivor” är en minst lika stor succé. ”Cast Away” är en biovariant på temat som ursprungligen baserar på Daniel Dafoe’s klassiska bok, men utan tävlingar, intriger och folk som stjäl mat av inspelningsteamet. Tom Hanks spelar Chuck Noland, en man som lever under konstant...

Recension av Cast Away - Läs hela!

Diskussioner om Cast Away  (0 diskussioner)
Kommentarer om Cast Away (683 st)
Nalleman (Anmäl)   22:39 29/4
Inte alls så tokig trots att Tom Hanks inte är min favorit.
Filmfantast86 (Anmäl)   12/10 2017
Bra äventyrsfilm
Rai (Anmäl)   12/9 2017
Tyvärr, är ganska påfrestande att sitta och titta på en man som för en konversation med en kokosnöt i nästan två timmar!
oksove (Anmäl)   3/3 2017
Seg början och slut men oväntat och mycket bättre ffa slut än jag trodde.
Barneyk (Anmäl)   31/12 2016
Slutet sänker den verkligen, kunde dom gott klippt ner till bara några minuter. Fyran får vara kvar men är betydligt svajjigare än när jag såg den första gången.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Cast Away